Söker SPELARE (rollspel) till pågående EON-kampanj.

RagnarLodbrok

Veteran
Joined
3 Mar 2022
Messages
23
DAAKS VISION
Alone in his chambers, the King of the gods looks at the dark globe at his table of angel bones. Deeply concentrated he gazes into the dark orb. His eyes transfixed. A gesture is made. A word of living magic leaves his lips, and then shadows in the dark globe give way to lushing fields of green, black soil, and oceans of deep azuric blue… Choirs of angels starts to sing, but remain useen, and his spirit is swept away in to the orb. And yet... His body is still there, in the chair, but with blackened eyes, as if made of opals...
We follow his spirit. It flies fast. Try to keep up.

Across oceans of livings seas. Wild with life and spurling beauty, further we go and high we fly. Like an eagle on wings of sound.
Land is quickly made seen under us. Fields of shining wheat in the sunlight. But we go a lot further, towards the mountains, beyond the heath of dark soil. Across Thalamur we go. The great country of the magicrats dictatoric regime. And up to the north. By the mountains of Ikamra, to the sieged city of Qatada we go…

And there Daak, the gazing God sees the battle. It is vast in its fury… A army of millions has been brought here… Elves and shadowfolk from the shadowlands. Faires some call them. But these are not the nimble and weak faires of the sagas. These are the nightmares of humans. Hardened warriors and fierce elit guards of the emperor of the elves… Against them stands the human armies of Thalamur. Mostly infantry and bowmans, but some hundred or so cavallery… But to no avail. Because they are outnumbered and outmatched. A dark cloud of countless arrows leaves skilled elven bowmens bows of dragonwood or elvenwood. Guards and soldiers upon the wall are slain and pierced through by arrows and leaves the world with horror and fear.

And so it begins. The war of the dynasts* has begun...

* Betyder regent, härskare, monark och andra, vanligtvis ärftliga titlar. Syftar alltså inte på dynastier.

Välkommen med din ansökan till min spelkampanj för EON 3 (med mycket husregler). En 24 år gammal kampanj, som startades hösten 1998 och ännu pågår. Skriv till: Skymningsfursten@yahoo.se

Vi spelar även WESTERN 4 och KULT. Använder till EON även regler från andra rollspel. Vi är för närvarande två SL och en spelare (den spelaren deltar endast på distans) och vi söker nu nya spelare. Vi söker er i åldern 30-65 år och som har stor erfarenhet av rollspel sedan tidigare, minst tio års erfarenhet. Jag har själv 40 års erfarenhet. Vi eftersträvar samma kvalitet som Red Moon roleplaying har på sina spelgrupper, så det är mycket höga målsättningar!
 
Last edited by a moderator:

RagnarLodbrok

Veteran
Joined
3 Mar 2022
Messages
23
Vill nämna också att vår spelgrupp också jobbar på att ordna så att vi kan spela över discord, alternativt zoom. De mer tekniska medlemmarna har fått ta hand om det, men då de har mycket att göra just nu på jobbet, kan det dröja upp till någon månad innan vi är redo. Men det öppnar ju onekligen upp fantastiska möjligheter att spela även med dem som inte bor nära!

Emellertid hoppas jag att folk också kan närvara fysiskt i vår "spellokal" (mitt vardagsrum), men det fina i kråksången, är att detta inte längre är ett måste. (Nåja, i sinom tid i alla fall).
 

RagnarLodbrok

Veteran
Joined
3 Mar 2022
Messages
23
Svara förresten endast till min mejl, som du kan se i trådstartens nedre del. Jag har inte tid med diskussioner här, men svarar gärna på intresserade personers eventuella frågor på mejl.
 

Onabys

Veteran
Joined
31 Mar 2022
Messages
1
Har under många år spelat rollspel med alias Ragnar Lodbrok och hans kampanj är fantastiskt bra.
Den är storslagen på ett episkt sätt som gör kampanjen oerhört intressant, utmanande och fascinerande.
Det närmaste jag kan komma i liknelse är en kombination av Game of Thrones, Sagan om ringen och Sherlock Holmes fast ännu bättre.
Ända anledningen till att jag just nu inte spelar är att jag inte har tid.
Men om någon läser detta och har tid så är det en guldgruva.
Man får rollspela på en högre nivå, där Smartnes är prioritet ett då man spelar preststionsrollspel och inte grisodling. Givetvis är Smartnes i kombination med gott rollspelande att föredra då det blir mer nyanserat och intressant.
Personligen har jag svårt att tänka mig att kunna finna bättre kampanj på annat håll. Så är ni ute efter att spela episkt att använda hjärnan och kombinera detta med gott rollspelande så har ni hittat rätt.
Det enda som krävs är tid engagemang och passion så kommer ni att få många intressanta roliga och framförallt utvecklande spelmöten med en mycket kompetent och storslagen mästare till spelledare.
Onabys
 

Draksådd

Veteran
Joined
31 Mar 2022
Messages
3
Skymningen tätnar, gudarnas gunstlingar träder fram ur skuggorna, framtiden balanserar på en knivsegg.
Vi söker fortfarande spelare till vår grupp!

Tanken var att jag skulle skrivit tidigare men mina åtaganden som familjefader, jobb med mera har kommit emellan.

Om du gillar en rejäl utmaning och är beredd att kämpa dig fram i en episk saga där fiender kan lura bakom varje hörn då har du kommit rätt!

I vår sällskap har vi skruvat upp komplexiteten och utmaningen i äventyren till en hög nivå.

Det kan vara frustrerande när gruppen kör fast i en utredning eller blir lurade i en dödsfälla men det ger också möjlighet att spela ut sina karaktärsdrag till fullo i frustrerade situationer.

Vi har också många sätt att kompensera för motgångar och möjligheter att hitta nya vägar framåt.

Behållning blir dessutom stor när man slutligen når målet och kan dra fördel av rikliga belöningar och nyvunnen status.

Sinnrika planer som utstuderat bringar fienden på fall uppskattas och ger extra erkännande bland så väl dödliga uppdragsgivare som av gudarna.
Under din kommande kamp i denna grymma EON-tolkning, med hög realism i mordutredningar kombinerat med high fantasy och en nypa science fiction, så står gudars framtid på spel och dunkla profetior måste tolkas och uppfyllas.



En spelare som söker pålitliga följeslagare i striden mot helvetets makter!
 
Top