Söker solo-spel för skolbibliotek

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Jag funderar på om jag ska be mitt lokala bibliotek ta in lite solo-spel/äventyrsböcker. Vilka isf? De får gärna vara humoristiska och lite barnsliga, för det tror jag iaf att mina egna barn skulle gilla.

Relaterat: forumets sökfunktion är ju lite bajs, men minst en användare här på forumet har berättat om solospel den själv skrivit och släppt. Kan någon hjälpsam själ hitta de posterna/spelen åt mig? :)
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Kul! Om det är en skola F-6 tycker jag inte man ska vara rädd för att även ta in soloäventyr för tidiga tonår om de är bra i övrigt. Det kan vara jättestora skillnader i läsvana och aptit för läskigheter och svärdsfajter bland åtta-nioåringar, och det är ju synd om inget finns för de barn som är vana vid och förväntar sig lite tuffare grejer. Jag tror att målgruppen för soloäventyr till del kan bestå av barn som hemma spelar, ser på och kanske även läser grejer som förlagen listar för betydligt högre åldrar. Viktigt då för dem att det de har att välja på i skolbiblioteket inte framstår som barnsligt. Sen tror jag att humor är väldigt bra i kombo med spänning!

Föreslår

Christian
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Jag tänkte främst kolla efter böcker till mina egna barn, och be biblioteket beställa om de böcker jag sökte inte finns :) Det är inget större projekt än så.
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Björn Wärmedal;n340863 said:
Jag tänkte främst kolla efter böcker till mina egna barn, och be biblioteket beställa om de böcker jag sökte inte finns :) Det är inget större projekt än så.
Aha! Jag är miljöskadad, sorry!

Allt gott,

Christian
 
Top