Söker rollspelare i Uppsala

LutherHex

Veteran
Joined
30 Mar 2004
Messages
169
Location
Uppsala.
Hej
Vi är två rollspelare i Uppsala som söker fler spelare.
Vi söker spelare främst till EON.
Men jag ensam söker även spelare till Western.
(I Western har jag som är SL, inga spelare alls just nu, men jag vill spela båda spelen).


Vi söker främst Er som är 30+ Eller ännu äldre. Jag är 48 år och den andre spelaren är 38 år.

Vi ogillar starkt friform, så är det den sortens spelgrupp ni söker, så är detta inte för er.

Vi spelar med orientering mot problemlösning, prestationsrollspel, deckargåtor, strategi, spionage och en form av rollspel som kallas "merform" Man kan läsa mer om Merform och prestationsrollspel i Fenix, för den som har tillgång till tidningen. (Jag kommer annars ändå förklara vad det är under introduktionen).

Vi har en kampanj som pågått väldigt länge och som är rätt krävande för den som ogillar regler. Det förväntas att man som spelare behärskar grundreglerna och gärna stridsreglerna och förstår spelvärldens olika länder och folkslag.

Du förväntas ha ett starkt rollspelsintresse och en vilja att utvecklas mentalt ifråga om kognitiv förmåga. Om du vet med dig att det är jobbigt för dig att läsa en bok eller lyssna dig igenom en bok i form av podcast, då saknar du tillräckligt med mental kapacitet för att orka med att spela i denna grupp. Lika bra att säga det med en gång, för jag har sparkat ut folk förr ur spelgruppen för att de inte orkat läsa EONs grundregler, till exempel. Jag förväntar mig att du som spelare har vissa baskunskaper och vet till exempel vad 1T100 är för något, förstår vad OB3T6 betyder och kan skilja på alla tärningar. Jag saknar tålamod att bedriva dagis. Jag förväntar mig att man har tillräcklig intelligens för att klura ut och förstå sådana saker. Jag har nyligen sparkat ut en spelare för att han efter omkring 300 timmars spelande fortfarande inte läst EONs grundregler och fortfarande behövde få förklarat för sig vad 1T100 är och vad obegränsade slag är för något. Nu är mitt tålamod för sådant slut.(Fattar inte varför jag hade sådant tålamod heller. 300 timmar är lite väl).

Vi spelar INTE EON 4, för vi HATAR de nya reglerna och tycker att Helmgast har förstört EON. Vi spelar EON 3. Mycket husregler används också.

I Western spelas det mer ortodoxt, så i det spelet används inte lika mycket husregler, men vissa förändringar finns.

Jag ber om ursäkt om denna annons känns hård, men jag är så hjärtligt trött på folk som är lata rollspelare och inte orkar lära sig ens de mest banala saker. Sedan hoppar de av min spelgrupp efter att jag ägnat MASSOR av min tid åt dem helt i onödan. Så lika bra att ni som vet mer er att ni inte tycker om att lära er saker och som egentligen bara vill bli passivt underhållna INTE söker till min spelgrupp. Jag vill ha SERIÖSA, AMBITIÖSA, BILDADE och INTELLIGENTA spelare.

Vet du inte svaren på följande saker; ansök inte: (Du behöver inte heller skicka dina svar på frågorna till mig).

1. Vad eller vem är Antikrist för något?

2. Vad är ett envig?

3. Vad är 25x5? (Hade ett svårare mattetal innan, men min vän (spelare) tyckte jag gjort det för svårt).

4. Vem var Wyatt Earp?

5. Vad är Apokalyps för något?

6. Ur vilken detektivbyrå grundades FBI?

7. Vem var Joseph Goebbels?

8. Vad är skillnaden mellan en dödssynd och en blasfemisk synd?

9. Vem var, eller är eller vad är Sherlock Holmes?

10. Fanns det tåg på 1700-talet? (Med räls och ånglok).

Just nu är det senaste avhoppet väldigt färskt, så jag är väl troligen på för dåligt humör för att skriva en riktigt bra annons, så jag kommer revidera denna kraftigt senare.

Jag har blivit medlem här ENDAST för att rekrytera spelare. Inte för att diskutera rollspel i någon form. Så alla inviter till diskussioner undanbedes vänligen.

Med vänliga hälsningar.

Svar skickas till: Skymningsfursten@yahoo.se

(Svara helst inte här. Det kan dröja länge innan jag läser ert svar då). Svara till min mejl ovan. SKRIV i ÄMNESRADEN i MEJLET: ROLLSPELARE.
Presentera dig själv i mejlet på åtminstone en kvarts A4 sida, ungefär. Du får skriva längre, det välkomnas. Men helst inte kortare, då kanske jag inte blir värst intresserad. Men jag ska försöka svara alla som skriver, så länge som man inte "trollar".

Jag heter Adam.
 

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
469
Location
Uppsala
crilloan;n346452 said:
LutherHex För övrigt så kunde jag inte svaret på 6:an :-(
Själv har jag precis läst igenom hela sidan om FBI på engelska Wikipedia och kan fortfarande inte svaret :(
 

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
548
Location
Uppsala
För övrigt så måste jag hålla med om att jag tycker det är tråkigt med spelare som inte vill lära sig reglerna. Det är något man kan sakna nu när man ska sätta igång en grupp gubbar i 30 till 50 års åldern, ingen har koll på världen på samma sätt som mina spelkompisar hade kring -90

C

Sedan låter det lockande, har några boxar med EON prylar hemma jag aldrig fått använda
 

Aristarkos

Veteran
Joined
13 Aug 2014
Messages
14
Jag kunde inte svaret på 8an, så jag antar att Eon inte är ett spel för mig.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,868
Location
Barcelona
Monokel;n346456 said:
Själv har jag precis läst igenom hela sidan om FBI på engelska Wikipedia och kan fortfarande inte svaret :(
Jag tror det avsedda svaret kan vara "Pinkerton" även om det nog är sant endast i en väldigt indirekt mening.
 
Top