Söker nya spelare i 4-stads-området med omnejd .

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Då engagemanget hos några av mina spelare har falnat och förändringar i livsomständigheter gjort att en har valt att hoppa av och att en annan överväger att hoppa av så söker jag nu nya spelare .

Vilka är vi och vad kan vi erbjuda . Vi är ett blandat gäng män och kvinnor som alla är i eller närmar oss 40års åldern , vi har alla spelat och spelledit i flera år och sinsemellan har vi över 100 års vana av att spela/spelleda rollspel och mellan alla i gruppen äger vi en hög olika rollspel . Vi är för övrigt ett glatt gäng med högt i tak och nära till skratt .

Vem är då du/ni

Du skall ha rollspel högt upp på prioriteringslistan .

Du bör bo inom 4-stads området med omnejd men du får gärna bo i mörkaste Norrland men allt spelande sker hos mig och gruppen kommer inte att åka utanför stadsgränsen så det är ditt ansvar att ta dig till spelmötet i tid .

Du skall ha tiden att avsätta för rollspel 2-4 gånger i månaden och har du andra åtaganden skall dessa inte påverka ditt åtagande i rollspelsgruppen .

Du skall kunna spela på vardagskvällar(torsdagar) då det är det som fungerar för oss i spelgruppen med våra olika livspussel

Du skall även ha ambitionen att avsluta det vi påbörjar , hoppar du på en kampanj eller ett äventyr så har du ambitionen att fullfölja till slutet .

Du skall vara 18+ då vuxet prat och vuxen humor förekommer i spelgruppen i övrigt så är det totalt ointressant om du är han/hon eller hen och vad du röstar på eller vem du tillber . Du kan vara gammal rollspelsräv eller total nybörjare ,det viktigaste är att du älskar rollspel och vill spela mycket och ofta .

Om du sitter där ute ensam utan spelgrupp och känner suget efter rollspel så tveka inte att slänga iväg ett pm för mer info .
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag skulle även kunna tänka mig att sätta ihop en discord/roll20/hangouts eller liknande grupp med samma ambition att få till rollspel 2-4 gånger i månaden om det finns intresserade personer som inte kan delta på grund av geografiskt läge .
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Bra att du nämner det; för att om någon säger "4-stadsområdet" till mig så tänker jag på Boden-Luleå-Piteå-Älvsbyn...
Ja nu när jag tänker efter så borde jag kanske nämnt det för varje län har nog sitt eget 4-stadsområde
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,810
Jag kommer från Trollhättan och har bara hört tvåstad å trestad :p (bor inte där längre dock så kan inte spela)
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,260
Location
Kullavik
Ja vanligtvis pratar man om Trestad , Fyrstad nämns inte lika ofta .
Har tyvärr varken tid eller rätt geografisk placering, men jag vill ändå önska dig lycka till i sökandet! Kanske finns det även grupper på Facebook att annonsera i?

Jag förmodar förövrigt att det här hänger ihop med din tidigare post om dålig återkoppling från spelare. Hoppas också att det var de halvintresserade spelarna som gav upp och inte de som alltid brukade dyka upp.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,399
Stad är ju sedan kommunreformen inte någon formell eller juridisk kategori, utan helt enkelt en beteckning som en kommun kan lägga till sitt namn.

För mig är det ju uppenbart att 4-stad bara kan betyda Bryssel-Vilvoorde-Nivelles-Overijse, dvs "kvarteret" Bryssel ;)
 
Last edited:
Top