Söker D&D grupp i Kalmar

fredrikamaria

Veteran
Joined
6 Mar 2019
Messages
1
Hej,

Jag är en tjej på 25 år från Finland som söker en D&D grupp i Kalmar. Jag har spelat lite förr och är helt fångad av rollspelsvärlden och söker därför nu en grupp när jag flyttar till Kalmar.

Om någon vet om någon grupp eller var man kan börja leta får man gärna höra av sig! :)
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Terve. Då du pratar svenska så tar jag det på svenska ist för finska , min finska är lite dålig då jag inte pratat finska på många år :grin:.

Ett bra tips är att kolla efter sverok anslutna föreningar i din närhet , dom är politiskt och religiöst obundna och öppna för alla så länge man följer deras medlemsstadgar .

Ett annat tips är att besöka spel/hobbybutiker där rollspelare samlas och se om du kan få kontakt med några där .

Kalmar är en studentstad och i akademiker kretsar spelas det en hel del rollspel så annonsera på universitetet att du söker spelgrupp .
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,985
Location
Ett häxkräl
Gå till Tärningen, spelbutiken. Föreståndarinnan (gothare) spelar DnD5. Du kan ju kolla med henne. Hennes gamla grupp delade sig i två förra året, så någon av dem kanske har plats.

Jag har en grupp i Växjö. Vi kommer att köra klart SKT under sommaren och hösten, sen kanske vi kan ha en öppning. Skicka PM om du är intresserad. Förutsätter alltså on-line-spel eller att du kommer hit.
 
Top