Nekromanti Så mycket idéer -Så lite tid!

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Stackars mig! Jag sliter med mitt fantasyspel, jag vill göra Matrix-rollspelet som nästa projekt, och gärna en spelvärld inspirerad av det gamla Afrika..

Dessutom har jag lust att ta över Klons robot-rollspel, och göra krut/steampunk i det gamla kina-miljö. (Kulsprutor som skjuter pilar, ånga som öppnar dörrar, magiskt svävande katapulter..)

OCH NU KOMMER JAG PÅ EN TILL IDÉ! AARRRRRRGH!
Jaja, jag skriver den här på forumet tänkte jag.. Leder väl alltid till nåt.. Dom blir väl iallafall glada..

(VARNING! DETTA ÄR RÄTT KONTROVERSIELLT! Men ändå jävla kul! Jag står INTE för NÅGONTING som jag skriver!)


Jag presenterar..

Ett Sargat Sverige
Ett mörkt framtidsscenario..

I Sverige är det inbördesskrig. Kommunikation med omvärlden är rätt frusen. Fraktionerna är:

Skåningarna.
Får stöd av Danmarks nya diktator/kung, Kristian Tyr Andersen. Gillar massförstörelsevapen och är allmänt äckliga.

Stockholmarna
Lever i ett stort mörkt Stockholm.. Cyberpunk och cyborgar..

Göteborg
Jag är lite partisk eftersom jag lever i Göteborg, egentligen borde inte jag skriva om Göteborg.. /images/icons/smile.gif Jag tänkte mig iallafall fanatiska marinsoldater, som Space Marines och kejsaren i WH40k. Leds av den konserverade kejsaren Göran Johansson.

Norrlänningarna
Bor i bunkrar. Kör jeepar. Favoritvapen: Hagelbössor.

Samer
Samerna är också indragna.. Dom lever i mobila fältbaser och kåtor, åker på snöscoters med deras favoritvapen, UZI:s...


Dom flesta människorna gillar inte riktigt konflikten och har flytt från fraktionernas högsäten. Sedan så finns det två mindre organisationer med i spelet.


Sverock
Sverock är en rest av gamla Sverok, står för Sveriges Rockar. (Rollspelare gillar rockar.) Medlemmarna, rollspelare, är rätt mysko.. Vissa har Psi-förmågor (vältränad kreativitet och magikunskap), dom flesta kämpar med kampsporter. (baserat på ett sant faktum!)

Rollspelarna går runt i sina svarta rockar och är allmänt mysko.. Vad vill dom egentligen?

P.A.R.A.N.O.J.A
Står för Phörenad Attack mot Rollspel och ANdra Ockulta element. Eller något. Anti-sverock fanatiker.


Någon som har något att säga? Tycker ni till och med att jag ska försöka få lite tid över till ett sådant här projekt efter mitt nuvarande rollspelsprojekt? Blir ni bara stötta av att jag hackar på folk? /images/icons/smile.gif Bli inte det!



/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Som skåning protesterar jag mot påståendet att vi skulle vara äckliga och gilla massförstörelsevapen. Inte heller är vi Edward Persson kloner med en gås bakom varje öra.

Annars låter det ju ganska trivsamt. Hur förhåller sig resten av Norden till den här konflikten?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,463
Location
Helsingborg
"<EM><B>Norrlänningarna</B>
Bor i bunkrar. Kör jeepar. Favoritvapen: Hagelbössor.</EM>"
Det är ju precis som vanligt..

/[color:green]Han</font color=green> som skrattade gott åt "Sverock"
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
:) !

Stackare !!
Det måste vara svårt att ha sådana problem !! Jag verkligen lider med dig !!

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,679
Location
Värnhem, Malmö
Lider själv av samma fenomen... ena stunden skissar jag på ett SF-spel där man ska ha speciella poäng för att dra upp lyktstolpar med roten och andra heroiska saker (ungefär som hjältepoäng, men bara för liknande dumma saker), andra med den brons-steampunks-skiv-fantasyvärld som beskrivits tidigare här. Dessutom så drivs jag av en gnagande oro att någon redan skapat detta koncept...

"Ett sargat Sverige": Kul idé! Jag börjar bygga på massförstörelsevapnen genast! Fast jag kanske inte räknas, jag kommer ursprungligen från Småland. Bara halväcklig i så fall :gremwink:...

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Som sagt så är det bara på skoj, och jag menar inget med det.. Om du ändå tycker att det inte passar så kanske det inte gör det.. Och som sagt (igen) så är detta bara en idé jag kom på.. Jag har inte utvecklat det längre..

Lite notiser om Sverock och PARANOJA:
Sverock har lajvare i skogarna, figurspelare som strateger, och kortspelare som ekonomiansvarige.. Praktiskt va?

PARANOJA använder De Övergivnas Armé för att bevisa allt möjligt.. Den är lika självmotsägande som den riktiga bibeln, höhöhöhö!



/ARVIDOS -To cool for public safety! /images/icons/cool.gif
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Äsch!

Inte igen!
Jag tycker om varenda skåning jag träffat!/images/icons/smile.gif
Jag skrev till en liten notis om att "det normala folket" har flytt dom har fraktionerna, så ni och era kompisar räknas inte in.. /images/icons/wink.gif



/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Klart jag fattar att det bara är skoj! Det sorgliga med stereotyper är dock att det ganska ofta stämmer. Lycka till!
 

Lindquist

Veteran
Joined
14 Dec 2000
Messages
47
Location
Danmark
Hov, hov

Hvis Danmark skal drages ind i denne fantasktiske ide, må jeg lige gøre opmærksom på, at vil du have en dansk KONGE, så er efternavnet på danske regenter REX, og i kongefamilien staves Kristian med CH, altså Christian.

Andersen er meget almindeligt og kunne være navnet på en diktator, men diktator Andersen er ikke en person, som danskerne ville kunne tage seriøs, han skal hedde noget helt specielt og alligevel noget dansk.

Ellers lyder det godt.

Lindquist
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,679
Location
Värnhem, Malmö
Re: Äsch!

"Normala folket"? Du har aldrig träffat mig och mina kompisar... Mwahahaha!

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
...

...har anslutit sig till fraktionerna eller ligger och trycker..



/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
Allt norr om stockholm är norrland för mig...

"He who conquers the past, commands the future.
He ho commands the future, conquers the past."
 

Davio_UBBT

Veteran
Joined
27 Jul 2000
Messages
57
Location
Götene
Matrix RPG

Om du ska göra ett Matrix RPG, kan jag rekommendera den grundegenskap som min kompis sk. Klon kom på. Nämligen Tro, ju högre tro man har ju lättare är det att hoppa upp på väggar, kasta eldbollar och allt annat eftersom man har lättare att Tro på det onaturliga....
Men problemet är att hitta en balans i spelet.


"Cuio nin Edhel, na calen anor linnathon na lebas" -Alviska
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Nejdu.. bättre än så!

Coolhet. Coolhet står för självförtroende, som står för oberoende -från The Matrix. Och dessutom så ska man ju vara cool i ett matrix-rollspel! /images/icons/wink.gif



/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Re: Nejdu.. bättre än så!

Själv hade jag ett värde som hette Integritet. Ett procentvärde som visade hur fri man är från systemet. En vanlig människa har 0%. En nybliven Free mind har ca 15%. Neo har ca 90%.

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 

Blippe

Warrior
Joined
7 Jan 2001
Messages
393
Location
"Rojala" hufvudsta'n
längt bättre än så!

vajritet....

Destå högre värde, desto bättre vajrar som håller upp dig, helst ackompenjerat med proc.kraft vilket självklart gör så att kulor går långsammare och spglar äter människor.

/jag är precis så dum som ni vill tro.
 
Top