Så borde ett Roll/Rull- …spel vara!

Så borde ett Roll/Rull- …spel vara!

• Total voters
    20
Känns som lite sisådär definierade bergrep. Vad betyder ens "Strikt struktur" vs "lös struktur"? När det kommer till regler? Bakgrundsskapande? När det kommer till äventyr? allt på samma gång?

Vi skulle behöva nogrant organsierade definitionstrådar för varje begrepp!

Jag känner att det är väldigt många som står som motsättningar vilket inte behöver vara fallet.

För att utforska frågan hade det varit bättre att ställa öppna frågor om olika kategorier och låta folk svara. Jag märker själv att min hjärna går på högvarv och säger *men det du kryssar nu motsäger det du kryssade tidigare*.

Jag känner att det är väldigt många som står som motsättningar vilket inte behöver vara fallet.

För att utforska frågan hade det varit bättre att ställa öppna frågor om olika kategorier och låta folk svara. Jag märker själv att min hjärna går på högvarv och säger *men det du kryssar nu motsäger det du kryssade tidigare*.
Jag kryssade många saker tillsammans med sina ”motsatser”.

På ett sätt är det nog bra, i alla fall för mig. Påstådda motsättningen triggar känslan av att inte foga sig. Men varför skulle det inte kunna vara både X och Z …

Back