Nekromanti Sätt att stoppa blödningstakt ?

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Hur skulle det fungera att bränna ett sår för att få det att sluta blöda ? Visst det borde ge kroppen en stor chock, men personen kanske inte blöder ihjäl, eller gör man det ? Om det fungerar, har någon någon ide på hur man hanterar det regeltekniskt ?
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Du kan bränna, regler om det finns i N2-boken......... men jag har dessvärre inte den här för tillfället så jag kan inte kolla, doh! Men någon vet väl säkert hur det var? Ob1T6-/+nå'nting har jag för mig...


[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - "Ancilla, face mea laganum!"/images/icons/tongue.gif
 
G

Guest

Guest
man får Ob1t6 trauma och Ob2t6 i smärta, svårigheten för första hjälpen är lätt. Varje sår kan brännas flera ggr. för varje gång man bränner såret förlorar man Ob1t6 i bödnings takt...

Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jovisst, det skulle funka. Helt klart. han skulle nog sluta blöda fort som tusan.
Fast personen skulle nog få en helt del smärta och trauma. Sen så skulle de nog bli ett fult ärr åxå.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Sen så skulle de nog bli ett fult ärr åxå.

*ähum* Jag tror nog att flesta föredrar att slippa blöda ihjäl sakta men säkert, framför att få ett fult ärr /images/icons/wink.gif


[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - "Ancilla, face mea laganum!"/images/icons/tongue.gif
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Hålla för såret, högläge, undvika aktivitet, örter och/eller andra preparat som öker blodihopklumpningsförmågan.

Några regelförslag.

Högläge:
Om man är stilla och har placerat kroppsdelen (endast armar och ben) i högläge så minskar Blödningstakten med ytterligare ett utöver eventuellt bandage och/eller hålla för handen.

Avsnörpande förband:
Tidsåtgång 10 rundor
Tar bort all blödningstakt utom 1t3 i en arm eller ett ben (vid perfekt slag all blödningstakt), nackdelen är ju förståss att sedan måste armen/benet amputeras men helre enbent än död som vi brukar säga.


/Bjorn
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Visst, det ttror jag åxå... Men är man en stroppig alv så/images/icons/wink.gif

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 
G

Guest

Guest
Tänk på att alla alver helar blödnings takt mycket snabbare än människor...

Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,217
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Förra spelmötet brände Lycan igen armarna på en, av förklarliga skäl som vi inte skall gå in på här, fruktansvärt manodepressiv och självmordsbenägen alvkvinna som försökt begå självmord genom att skära upp dem från armbågen till handleden. Hur jag gick till väga rent regeltekniskt? Svaret är enkelt- stårytelling såklart! Fast fula ärr, det fick hon...

- Ymir, leg. stårytellare
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,217
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Ren viljestyrka! Det mänskliga psyket kan förflytta berg:
Som min kompis Elriic (Hilliver Nestor) sade under Ereb'98 på sydcon: "I don't have time to bleed" (sen dog vi allihopa, själv fick jag (Seslo Jahne) nackskott av ryssjävlarna) :)

Regelförslag: Slag mot VIL med Ob6T6, lyckat slag sänker blödningstakten med Ob3T6. Alternativt kan man slå mot Tur eller Qadosh med Ob5T6.

- Ymir, kom nyss med ett måttligt seriöst regelförslag
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Den där var ju lätt brutal !!


[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jovisst, det må så vara. Men med tanke på hur stroppiga de är så kan jag tänka mig att det kan bli lite jobbigt med ärr på kroppen. De enda alver som gillar sånt är väll mörkeralverna....

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 
Top