Nekromanti Säteskommun - ren formalitet

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
För att fylla i en komplett ansökan behöver jag också ange säteskommun för föreningen. Detta kommer ju för oss att vara en ren formalitet som inte spelar någon större roll - eftersom vi ändå inte kommer att syssla med kommun- och distriksbidrag, då vår föreningen agerar online och är spridd över hela Sverige.

Hur som helst... Det är en smärre formalitet bara som måste finnas där tack vare Sverok-byråkratin. Min tanke var den att skriva Stockholm som säteskommun eftersom det är där Gardener och Rollspel.nu hör hemma, kan man säga. Annars så vore det ett alternativ att sätta säteskommunen där en majoritet av styrelsen är bosatt. Hur som helst spelar det oss som sagt ingen större roll och dessutom går det ju alltid att ändra i efterhand.

Vad tycker ni?
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,080
Location
Göteborg
Har vi någonstans där en majoritet av styrelsen är bosatt? Jag trodde inte det alls. Om det inte finns röstar jag på Stockholm. Det är som sagt bara en formalitet. Lite som att om vi hade haft en stor bokbuss med rollspel skulle föreningen vara baserad i kommunen där bussägaren bodde.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Jag tycker att vi listar alla medlemmar, kollar vart de bor, och räknar ut mittpunkten.

Eller näh, S-holm funkar.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
solvebring said:
För att fylla i en komplett ansökan behöver jag också ange säteskommun för föreningen. Detta kommer ju för oss att vara en ren formalitet som inte spelar någon större roll - eftersom vi ändå inte kommer att syssla med kommun- och distriksbidrag, då vår föreningen agerar online och är spridd över hela Sverige.

Hur som helst... Det är en smärre formalitet bara som måste finnas där tack vare Sverok-byråkratin. Min tanke var den att skriva Stockholm som säteskommun eftersom det är där Gardener och Rollspel.nu hör hemma, kan man säga. Annars så vore det ett alternativ att sätta säteskommunen där en majoritet av styrelsen är bosatt. Hur som helst spelar det oss som sagt ingen större roll och dessutom går det ju alltid att ändra i efterhand.

Vad tycker ni?
Har ni kollat in stadgarna nyligen? :gremwink:

§2 Föreningens säte
Styrelsen har sitt säte på internet och i Linköpings kommun.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Hahaha!
Okej... Sorry. Det var som tusan.
Nå, då kan jag pusta ut då. =)

Ber så väldans mycket om ursäkt för bristande uppmärksamhet.
 
Top