Nekromanti SÅ hur det för er?

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,196
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
En tidsplan är svårt att åstadkomma tyvärr. Vårt centrala, allt överskuggande problem är att Neotech-crewet består av tre personer, varav bara en har tid att skriva. Med det sagt så gör vi framsteg. Vi grindar metodiskt igenom kapitlena i den tänkta utgivningsplanen och närmar oss sakta men säkert ett manusklart stadium, och vi har nyss rekryterat ett antal bra illustratörer och grafiker som vill hjälpa oss ro projektet i hamn.

Så jag kan inte säga exakt när eller hur snart,men Neotech kommer att hända, och det kommer vara fuckin' awesome.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,420
Location
Malmö
Fett, Ymir.

Kan man hjälpa till på något vis korrekturläsning eller vad som , så bara ropa. Är sjukt sugen på NX, mycket mer än på Kult.

(glömde tydligen går i överskriften, men jag kan korrekturläsa, fråga Krank =) )
 

Monoceros

Veteran
Joined
25 Jun 2000
Messages
8
Location
Göteborg
Snart 8 månader sedan senaste uppdateringen, och Facebook-sidan ger inte så mycket mer. Lite info om vad som händer hade inte varit fel. Ovan efterfrågade teasers hade också uppskattats... :)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,196
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Det händer mer än på länge. Vi jobbar för fullt på regelsystemet, boken om om Pearl River-deltats megastäder är nästan färdig, och en ny frilansare hjälper oss att ta itu med anon-manifestet, där sanningen om den teknologiska singulariteten avslöjas. Vi i regelteamet håller för tillfället på att polera klart strids- och skadesystemet samt mental anatomi, reglerna för avatarens mentala hälsa, drivkrafter och destruktiva tendenser. Jag ska påminna resten av teamet om att vi måste ge lägesrapporter och teasers lite oftare än vi har gjort!
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Jag är sedan sommaren också en del av teamet för att skriva regler tillsammans med Ymir!

Jag är inne på version två av stridssystemet och version fem av skadesystemet och nu börjar vi närma oss att kunna speltesta internt. Saker är dock fortfarande lite för uppe i luften för att kunna säga någonting definitivt om vart reglerna landar. Dom kan fortfarande ändras rätt mycket, eftersom vi inte speltestat ännu.

Men fråga på om reglerna så ska jag svara om jag kan!
 

Njord

Veteran
Joined
1 Jan 2014
Messages
107
Tack för infon! Skulle verkligen vara jätteroligt med lite fler uppdateringar om arbetet, jag längtar så det gör ont efter det här spelet.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,196
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Njord;n205535 said:
Tack för infon! Skulle verkligen vara jätteroligt med lite fler uppdateringar om arbetet, jag längtar så det gör ont efter det här spelet.
vi ska verkligen försöka bli bättre på att dela med oss av uppdateringar, det är bara så svårt för vårt team att hinna med både regelknåpande, skrivande och promotion på en gång.
 

Njord

Veteran
Joined
1 Jan 2014
Messages
107
Ta den tid ni behöver, jag kommer att vänta troget ända till år 2070 om det krävs.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Njord;n205612 said:
Ta den tid ni behöver, jag kommer att vänta troget ända till år 2070 om det krävs.

Dedikation är spelare som väntar tills verkligheten matchar spelvärlden :D
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,196
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Njord;n205612 said:
Ta den tid ni behöver, jag kommer att vänta troget ända till år 2070 om det krävs.
för de av oss som lyckas leva så länge har vi tänkt fira och se tillbaka på Neotech med en middag på Tim Ho Wan i Hongkong. Helt seriöst, det är planen. Möjligtvis byter vi mot en mer fancy restaurang, för förhoppningsvis är jag rik då.
 

Njord

Veteran
Joined
1 Jan 2014
Messages
107
Ymir;n205637 said:
för de av oss som lyckas leva så länge har vi tänkt fira och se tillbaka på Neotech med en middag på Tim Ho Wan i Hongkong. Helt seriöst, det är planen. Möjligtvis byter vi mot en mer fancy restaurang, för förhoppningsvis är jag rik då.

Låter mysigt!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,001
Location
Ereb Altor
Marco postade någon slags speltestbild på Facebook nyligen så något händer.

Inte för att jag stalkar Marco eller så. Inte alls. Verkligen inte.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,196
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Vi speltestar just nu stridsysstemet, samt håller på och sätter ihop promotion-material för att göra nya försök att rekrytera grafiker och illustratörer. Avsaknaden av sådana är en stor bromskloss. Men utöver det fortskrider arbetet, och speltesten har varit mycket givande. Vi hoppas kunna ge riktigt, riktiga goda nyheter senare i år.
 
Top