Nekromanti Ryslig mat...

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det har ju kommit upp några mattrådar nu ju här på det här forumet... De har ju mestadels handlat om hur man gör gof & br mat..
Undrar just nu vad det mest avskräckande ni har lyckats med i matväg..

För min del så är det nog kombot av det här..
Jag & en polare var ute & klättrade lite utanför Årjäng.. Vi tänkte göra lite nudlar & sådant.. Tyvärr så hade vårat vatten tagit slut, då kom min kära polare på att han hade en folköl i bilen sin..
Kort & gott, vi kokte nudlarna i denna folköl till detta huttade vi även i en morot..

/ Johank, som sedan dess har haft svårt för b. la nudlar... :gremtongue:
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Undrar just nu vad det mest avskräckande ni har lyckats med i matväg.

Det var en milkshake. Jag och en kompis gillade att experimentera med sådana ett tag. Våra experiment tog slut efter en särdeles invecklad blandning med massor av olika ingredienser - minns inte en tredjedel av dem, men bl.a blåbärssylt och mörk blockchoklad ingick i den.

På något sätt fick vi i alla fall fram ett slutresultat som smakade ungefär som sockrad diesel...

--
Åke
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,510
Location
En mälarö
Att koka i öl

Det funkar tydligen inte med nudlar men att koka potatis i lättöl funkar alldeles utmärkt. Det ger en fantastisk smak. Pröva gärna.

/Anders
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Rysligheter

Okej, detta var en sak jag aldrig åt, men som sedan dess alltid avskräckt mig från maten ifråga.

Håll i er. Detta är riktigt riktigt äckligt. Känsliga varnas. Okej, nu är ni varnade. Nu får ni skylla er själva.



Hjalle sitter på muggen.
Efter att ha ätit middag.
Plötsligt känner han något äckligt i röven, något som dinglar mot hans skinkor.
Skräckslaget undrar han vad fan det är. En mask? Huvaligen, shit mama abo yalla.
Han försöker bajsa ut det, men bajset glider på sidorna och dinglet sitter kvar, äckligare än någonsin.
Med darrande händer och paniken kalla svettdroppar i pannan tar Hjalle en bit toapapper, sväljer hårt och tänker på något annat, medan han...
...för ned handen (hållandes i toapappret) och tar tag i dinglet.
Han lirkar långsamt ut det, det kittlar ohyggligt obehagligt och kräkframkallande i ändtarmen.
Efter vad som verkat vara en evighet så är hela det långa dinglet ute. Det går en rysning genom hela analen.
Samtidigt som Hjalle omedvetet hackar tänder så är han förstås tvungen att se vad det var.
Vad han skådar är en lång, lång champnjonbit, hel och inbäddad i kladdigt bajs. Den är brun till färgen, sladdrig och våt (kände aldrig, men den såg våt ut).
Hjalle slänger snabbt champinjondinglet i toaletten, torkar sig snabbt, grips av panik, spolar och kutar ut.

Sedan dess har jag rätt svårt för champinjoner.

-Hjalle, varnade juh!
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,510
Location
En mälarö
Re: Rysligheter (ANT)

Jag tycker det inlägget mer hör hemma på skräckforumet? :gremgrin: :gremfrown: :gremsuck: :gremblush:

/Anders (som just nu skulle velat haft en skräckslagen graemlin, därav blandningen)
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Rysligheter (ANT)

Japp, jag övervägde saken. Men kom inte att säg att jag inte varnade er.

-Hjalle, kanske-ångrar att han någonsin öppnade käften.
 

Selly

Level 5 Laser Lotus
Joined
10 Apr 2001
Messages
1,450
Location
Stockholm
Du kan väl åtminstone...

...ta det här tillfället i akt och byta signatur... 'Cause like, as it is now, it's just...ughghnngrnghnnn...fhtagn... >_<;;
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Heh!

Det där påminner mig om när jag (i tolvårsåldern) hajkade med bl.a. en blind kille som av misstag kokade makaroner i rödsprit.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,510
Location
En mälarö
Re: Ryslig mat... (ANT)

Jag antar att det var därför han var blind, att han hade rödsprit i maten alltså?

/Anders
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Trams, det läskigaste i matväg är ju utan tvivel när du tog och hällde aioli på... uhh... nej, världen är inte redo, men du har gett kalcidis men för livet! :gremfrown:


Storuggla, vill inte smaka
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Re: Bröder och systrar, min bror kan inte laga mat

Jag har haft en del rysliga upplevelser då min bror har lagat mat. Notera att det inte var jag som lagade maten. Han har lyckats göra havregrynsgröt kall, klimpig och vidbränd. Det smakade hugah! Sen så har han även frågat om receptet på snabbmakaroner.

- Jocke, som inte äter hemma då bror min lagar mat.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
farsan skulle försöka sig på att göra ris, han blandade två olika risslag och hälde på ett paket med salt(typ, inte ett helt men alldels för mycket), den ena rissorten kokades aldrig klart, den andra var klar och allt smakade salt, äckligt som fan
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,510
Location
En mälarö
Ris

farsan skulle försöka sig på att göra ris, han blandade två olika risslag och hälde på ett paket med salt(typ, inte ett helt men alldels för mycket), den ena rissorten kokades aldrig klart, den andra var klar och allt smakade salt, äckligt som fan
Jag har varit med när grötris misstagits för at vara matris. Det serverades till en annars helt och curry/kyckling-historia. Jag kan meddela att risgrynsgröt inte är någon höjdare med currysås. :gremcrazy:

/Anders
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Har ett par exempel, men de flesta är skolmat (ergo, inte jag som lagade) och sedan surströmming (men tveksamt om man kan säga att det lagades)

Åt surströmmng tillsammans med andra skandinaver när jag jobbade på Irland för ett stort redmondbaserat företag. Jag åt den sköljda surströmmingen och fann att den smakade marginellt bättre än den luktade. Som tur var hade jag ju tagit med burkar med matjessill och vi hade även gjort annan mat. =^_^=

Viss mat som jag än i dag inte kan äta (får kväljningsreflexr bara av lukten) pga skolmaten inkluderar lasagne, ravioli (och jag gillar pasta annars), fiskbullar, kåldolmar och leverjox...

/Ulfgeir
 
Top