RECENSION Rune

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
516
Får man någon uppfattning om hur lång tid det skulle ta?

Jag tänker mig att det skulle kunna vara kul som någon form av en-dags-historia där man hinner med en runner, käkar middag, nästa runner och så vidare tills man är klar innan gryningen. Eller är det tänkt att varje runner har en eller ett par kvällar att tillgå?
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,609
Location
Uppsala
Får man någon uppfattning om hur lång tid det skulle ta?

Jag tänker mig att det skulle kunna vara kul som någon form av en-dags-historia där man hinner med en runner, käkar middag, nästa runner och så vidare tills man är klar innan gryningen. Eller är det tänkt att varje runner har en eller ett par kvällar att tillgå?
Min uppfattning är att ett encounter går relativt snabbt. Men det handlar nog ytterst om regelflyt och om hur lång tid det tar att sätta ihop encounters. Första gången går det nog inte snabbt alls - men hade blivit mycket bättre med bra digitala verktyg.

Med "quick and dirty"-tabellerna kan det nog gå rätt snabbt, dock. Tog mig 15 minuter att sätta ihop testet, tror jag.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,893
Location
The Culture
Någon borde läsa och recensera DSA, så att jag slipper göra det.

Lite mer On Topic: Jag hade hört talas om Rune någon gång för länge sedan, och den här recensionen gör mig sugen att titta närmare på det. Jag gillar spel som försöker göra något annorlunda, och det är ett intressant grepp att fokusera på tävlingsmomentet.
 
Top