Nekromanti Runan #36 är kommen!

Pontus Löf

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
176
Location
Stockholm
Efter många om och men samt längre väntan så är alltså ett nytt nummer redo för förmodat hugade läsare. För första gången i Runans historia publiceras numret enbart i digital form i filformatet PDF (efter mönster skapat av bl.a. Alter Ego, Alpha et Omega och Tigerns Öga).

Tanka hem det från vår hemsida:
http://www.runan.info
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Välkommen tillbaka! (ANT)

Digitalt eller ej, det är trevligt med Runan igen. :gremsmile:
 

Pontus Löf

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
176
Location
Stockholm
Alkohol, Narkotika, Tobak?

Tack för uppmuntran. Och jag antar att ANT inte betyder ovanstående skolvärldscredo utan är ett syskon till No Text på något vis.
 

Pontus Löf

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
176
Location
Stockholm
Fast inte längre T (eller N) på krogen

Nej, just det. Nu är det förbjudet att blossa feta cigarrer på krauchen. Och amfetamin har det varit förbjudet att snorta sedan långt innan Adam var länsman. I folkomröstningen om totalt alkoholförbud 1922 vann nejsidan en knapp majoritet med 925 000 röster emot förbudsanhängarnas samlade 889 000 röster. 55 % deltog i folkomröstningen. Om det blir något förbud i framtiden på denna front får tiden utvisa...
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Cigarrerna kommer jag faktiskt sakna (ANT)

Fast jag inte är någon rökare direkt, men en då och då...
 

sockerpappan

Veteran
Joined
24 Apr 2003
Messages
187
Location
Umeå
Nya Runan såg fin ut tyckte jag. Framförallt hittade jag ett guldkorn i hemsideadressen till de danska konventsscenariona. Det är sådana saker som man saknar här i sverige.Tack vara tipset har jag i alla fall mycket dansk läsning i sommar.
Har tittat lite och kan till andra rekomendera det 150 sidor långa "Being Max Möller" av Max Möller (fast med danskt Ö).

Har annars inte tagit mig igenom Runan ännu. Den stora nackdelen med digitala fansin är att man inte kan lägga dem på toa och läsa dem när andan faller på så att säga. Måste nog ta och skriva ut fansiet och placera den på toaletten så skall jag försöka återkomma med lite mer konkreta kommentarer på Runan senare.

/Martin
 

Pontus Löf

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
176
Location
Stockholm
Vad kul att du gillade det du läst hittills. Återkom gärna med fler kommentarer eller en fullfjädrad recension. Om du får lust kan du ju skicka Frispel också så recenseras den till nästa nummer.
 
Top