Nekromanti [Rotsystem] - på Gothcon!

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Jag fick just ett SMS som meddelade att jag, eller snarare en kamrat, har ett paket att hämta ut i Göteborg. Det enda paket jag beställt till Göteborgsaddressaten ifråga är 35 exemplar av Rotsystem.

Det betyder alltså att Rotsystem lanseras, i enlighet med planen, på GothCon.

I samband med det släpps också PDF:en på Rotsystems hemsida (där man redan nu kan ladda ner epub-versionen). En vecka eller två senare lägger jag sedan upp källpaketet med illustrationer och InDesignfiler och så vidare.

Jag är alltså på banan!

Om nu nån här missat alltihop: Rotsystem är ett retrocyberpunkrollspel som utspelar sig i en grön postapokalyptisk värld. Tänk Judge Dredd och Neuromancer och Johnny Mnemonic på insidan av en megastad/arkologi och Romeros klassiska Axa eller PS3-spelet Last of Us på utsidan. Cybernetik med välskärmade kablar istället för trådlösa kablar, ruiner täckta av aggressivt växande grönska.




Naturen är inte god.

Naturen är inte, och har aldrig varit, i balans. Naturen är kall och karg och hård. Äta eller ätas. Den enda balansen är terrorbalansen.

Rotsystem utspelar sig i en värld som kombinerar retrocyberpunk och grön postapokalyps. Civilisationen har fallit och mänskligheten lever kvar i stora arkologier utan kontakt med omvärlden.

Utanför härskar Grönskan, ett radiotelepatiskt nätverk av växter. Tack vare den finns inget mobilnät, inga trådlösa nätverk, ingen GPS.

Inuti arkologin kämpar megakorporationer om makten över de krympande resurserna. Världen har gått från paradis till dystopi på bara några decennier, och bland de lägre klasserna bubblar missnöjet.

Det är en ny, hård tid.

Välkommen.
 
Top