Nekromanti Rollspelsutveckling + sökande

KampSnigeln

Veteran
Joined
20 Aug 2001
Messages
19
Location
Leningrad
hej igen.

nu gäller det åter rollspelet som jag håller på att arbeta med, och det gäller ett antal saker.

1. jag söker SERIÖSA kritiker som är beredda att läsa, och ge sina synpunkter på flera olika företeelser inom världsbilden. hittills har arvidos, wilper och rising varit goda kritiker. tackar för den kritiken. den var konstruktiv och matnyttig.

2. jag söker även folk som är skickliga utformare utav regler för avståndsvapen (gevär, pistoler m.m), jag har ingen, eller rättare sagt knapp erfarenhet utav sådana. och skulle behöva lite mer information. närstridssystemet är snart klart. och jag skulle vilja att någon kommenterade det, en fördel är nog om man har någolunda erfarenhet utav ett rejält knytnävsslagsmål i verkligheten.

3. jag söker även människor som är beredda att diskutera och ge mer inspiration angående karaktärsutformandet.

förresten, bara så ni vet det så är rollspelet ett slags "futuristiskt"
äventyr i en framtid inte för långt fram, där en fientlig utomjordisk ockupationsmakt styr och ställer.....kolla upp mitt tidigare inlägg "rollspel" om du vill veta mer.

tanken är att spelet ska vara HELT gratis, och ges ut i en relativt limiterad pappersversion, samt en helt gratis textfil på nätet. dessutom är förhoppningen att världen blir så komplett och intressant att andra tillför spelet nytt blod och hjälper till mer projektet hela tiden. så en hemsida skall skapas senare, till material bör skickas när spelet är klart, för vidareutveckling utav regler m.m.

så, i kollektivt arbetes namn och hopp,
hör av er på denna mail: snigelkamp@hotmail.com

THE BATTLE SNAIL of RUSSIA

"those who fear tomorrow"
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
<I>"1. jag söker SERIÖSA kritiker som är beredda att läsa, och
ge sina synpunkter på flera olika företeelser inom
världsbilden"</I>

Jag kan gärna hjälpa till med den biten.

<>I"en fördel är nog om man har någolunda erfarenhet utav ett
rejält knytnävsslagsmål i verkligheten."</I>

Jo jag har fått några jabbar på snoken. Kan nog bedömma
det systemet någorlunda realistiskt.

<I>"3. jag söker även människor som är beredda att diskutera
och ge mer inspiration angående karaktärsutformandet"</I>

Jag och en kamrat har samma problem - Inte över VAD vi ska
göra, för vi har ett antal dokument över det utan snarare
vad vi ska TA. Jag kan nog göra en relativt bra hjälp även
där.

/Alexander Gyhlesten

"Det du inte vet har du ingen aning om"
 

KampSnigeln

Veteran
Joined
20 Aug 2001
Messages
19
Location
Leningrad
KITZUNE

Kitzune: Då får du maila mig så skickar jag en fil med lite tankar kring själva närstridssystemet, än så länge är det lite stökigt, men du får själva avgöra vad du tycker är schysst.

Hör av dig.

THE BATTLE SNAIL

"those who fear tomorrow"
 

Saurus

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
192
Location
Vadstena
Re: KITZUNE

skulle vilja hjälpa dig, men håller på med ett eget rollspel, jag gör nya äventyr mm till det så jag kan tyvärr inte hjälpa till

//Saurus

"The Warrior of Lustria"
 

KampSnigeln

Veteran
Joined
20 Aug 2001
Messages
19
Location
Leningrad
Moduler och regler

En Sverige-modul är på gång, nästan samtliga grundregler är nedskrivna, världen är i grund och botten klar, det som behövs är finputsning och ytterligare speltester.

En hemsida för spelet borde dyka upp inom en månad eller så. Dessutom kommer väl det också finnas lite extra moduler och lite annat där med.

Vad gör du för typ av rollspel Saurus?

The Snail Shit Fuck Kill Murder Battle

"those who fear tomorrow"
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Fram till och med slutet av December är jag upptagen med att illustrera och lägga mig i ett annat rollspel som är bekant här från forumet (Entomophobiacs "The Dark Spire") men efter det bör jag vara öppen för andra projekt.

Jag håller även på med ett ett fanzin med begränsat antal nummer som kommer att koncentrera sig på spelledande och de icke kommersiella rollspelen. Det första numret av det kommer inte förän nästa år men har du någonting substantiellt då som du kan tänka dig att bidra med så tackar jag och tar emot. Du kan hitta mer detaljer under Project Breaker på detta forum.

Daniel "Warduke" Schenström
 

KampSnigeln

Veteran
Joined
20 Aug 2001
Messages
19
Location
Leningrad
Fanzine...

Jo, spelet borde vara klart och iordning innan dess, skönt att någon biter de kommersiella rollspel i röven, äntligen.

Om du fortfarande är intresserad vid det tillfälle då material behövs, så hör av dig.

Snigeln

"humanity is the devil"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Äntligen?

"skönt att någon biter de kommersiella rollspel i röven, äntligen."

Vaddå "äntligen"? Det där har jag sysslat med sedan 1993!

Fast jag måste erkänna att jag har slickat en hel del mellan betten... /images/icons/wink.gif

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Re: Äntligen?

Ingen fara Krille, jag har inte glömt bort dig. men jag är förvånad över att mitt första "alternativa" rollspel är äldre än ditt, du som är så gammal ;)

Project Breaker är öppet för alla icke kommersiella rollspel, även dina.

Daniel "Warduke" Schenström
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Äntligen?

"Ingen fara Krille, jag har inte glömt bort dig. men jag är förvånad över att mitt första "alternativa" rollspel är äldre än ditt, du som är så gammal ;)"

Tja, jag gjorde egna rollspel redan 1985, men det är först 1993 som de över huvud taget är av en kvalisort som kan visas. /images/icons/wink.gif

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Re: Äntligen?

Då är jag lugn igen, världsordningen är vad den ska vara. jag började ju spela först 86 :)

Daniel "Warduke" Schenström
 

KampSnigeln

Veteran
Joined
20 Aug 2001
Messages
19
Location
Leningrad
Krille och hans tunga....

Krille, det var väl inte riktigt så jag menade. Jag pekade ju knappast ut någon specifikt. Jag gillar dina lir. Och jag petar gärna fingret i ögat på alla "rollspelsbolag" som är mer intresserade av pengarna än nöjet.

Det man inte kan stjäla är inte värt att ha.

The Snail

"humanity is the devil"
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Daniel tolkar Krille och Saida.

Detta är ett experiment där jag tänker försöka förutspå Krilles svar.

Med tanke på hur lite pengar det finns att tjäna på rollspel så gör de flesta det för nöjets skull. Tjäna pengar är en önskad bonus.

Ah, det var värt ett försök.

Daniel "Warduke" Schenström
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Daniel tolkar Krille och Saida.

"Med tanke på hur lite pengar det finns att tjäna på rollspel så gör de flesta det för nöjets skull. Tjäna pengar är en önskad bonus."

Jag önskar att jag också hade kammat hem telepatitentan - det var precis vad jag skulle ha sagt.

Problemet är att KampSnigeln också har delvis rätt. Även de som gillar rollspel är tvungna att göra vissa eftergifter gentemot det kommersiellt gångbara för att kunna leva på det som de gillar.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 
Top