PROMOTION Rollspelsterräng för nästan inga pengar och med minimal insats?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Jag har tittat på massor och youtubare som gjort billig rollspelsterräng (och figurspelsterräng) för jättelite pengar. Men det har alltid känns som lite för mycket jobb och pill för att jag faktiskt ska orka bry mig om att göra det. Det ska mätas, och målas, och klippas, och skäras... Det har alltid känts som ett stor projekt.

Men så snubblade jag precis över den här killens kanal:

Kolla in hans andra videor, också! Han gör alltifrån klassiska "dungeon tiles" till grottterräng och hus och allt möjligt!

Han skriver bara ut papper med mönster på, klistrar fast på kartong och klipper och klistrar lite. Ingen målning behövs, och han slänger ihop massor av terräng utan att mäta särskilt mycket heller, utan bara höfta lite. Sure, det är inte den vakraste terrängen man kan ha. Men om man jämför vad man får ut av det, med tiden och ansträngningen det tar att göra det? Wow!

Man kan slänga ihop en helt ny uppsättning terräng för en spelsession på en kväll. Tusan, har ni småungar skulle ni till och med kunna ta dem till hjälp! En säkerhetssax och ett limstift är liksom allt som behövs! En kvälls hobbypyssel med ungarna, till priset av ett par färgutskrifter, lite lim, och en tomkartong som annars hamnat i återvinningen?

Här är mönstren han har gjort som är "pay what you want": Print and paste på Drivethrough

När det väl är läge att börja spela IRL igen kommer jag kunna bygga upp ett helt kungarike på en gång =D

Anyway, jag blev skjut inspirerad av den här killen. Tänkte att flera här kanske också skulle finna användning för det här på ett eller annat sätt =)
 
Last edited:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Coolt, men jävlar vilket pill att göra individuella flugsvampar med pincett. Jag skulle ha klister över hela lägenheten om jag försökte.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Coolt, men jävlar vilket pill att göra individuella flugsvampar med pincett. Jag skulle ha klister över hela lägenheten om jag försökte.
Haha, ja lite pill är det allt. Men om man jämför med att sitta och göra svampar av greenstuff eller någonting, och sen måla varje svamp individuellt så är ju det här rena grädfilen =D
 
Top