Nekromanti Rollspelssidor

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,940
Har funderat på en sak... Eftersom det finns så många svenska rollspelssidor men jäkligt klent innehåll så borde dessa webmasters istället slå sig ihop och skapa något bra. IMHO finns det bara två bra rollspelssidor i Sverige och de är Rollspelssmedjan och Codex. Alla andra sidor är så fruktansvärt tråkiga, varje sida har ett eller två äventyr, ett par föga intressanta SLP och några totalt oanvändbara raser. Samla ihop allting istället så att vi får en bra sida istället för ett flertal dåliga. Och alla ni som tänker starta en ny, egen sida; hör av er till en befintlig hemsida istället och lägg upp ert material där.

Så det så!
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,117
Location
Tindalos
Mångfald ger inte monopol.

Skickar jag in mitt material till Codex så vet jag ju inte om det blir pubicerat eller när det sker. Dessutom kanske man vill presentera materialet med en viss layout.

Slutligen måste jag säga att det finns flera bra sidor som ägnar sig åt rollspel.
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
"Skickar jag in mitt material till Codex så vet jag ju inte om
det blir pubicerat eller när det sker. Dessutom kanske man
vill presentera materialet med en viss layout."


Det blir publicerat (om det är godtagbart - dvs ej copyright
brott och liknande), men vilken tid det tar beror delvis på hur
arbetsbelastad denne person som tar hand om det är. Jag
har åtagit mig att HTML:a några rollspel och hitintills har det
kommit till en del (de uppmärksamma har läst detta på
framsidan av Rollspel.nu).

Om du vill presentera materialet i viss layout är det bara att
skicka in rollspelet i HTML-format eller PDF så är det strax
uppe i sin inskickade form.

/Alexander Gyhlesten
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Men då skulle man ju kunna publicera sitt mtrl själv och så har någon en fin sida med länkar (som kontrolleras med jämna mellanrum och markeras med "NYTT" när det har hänt något) och så har vi en stor fin sida (portal kanske) med massa material och ändå i den form som avsågs...
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,065
Location
Linköping
Jag tycker det finns en klar fördel med att ha en egen sida (förutom att det är kul) och det är att man kan uppdatera lätt och när man har tillfälle. Dessutom kan man ha en miljö som passar spelet. Inte så att jag påstår att t.ex. rollspel.nu skulle vara dåligt - tvärtom, men min egen sida kan jag pilla med lite då och då och när jag har något att komma med, vare sig det är utökning av världsbeskrivningen eller regeljusteringar och ha bakgrunder jag tycker passar o.s.v.. Jag håller med dig om de bra sidorna men några till finns det väl ändå?
I och för sig så finns ju de där små sidorna också men är de så många (i förhållande till de bra alltså)?
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Håller inte med

Håller faktiskt inte alls med. Få saker är mer hämmande för en hobby än strävan efter likriktade storproduktioner. Fram för obskyra småsidor! :gremsmile:
 
Top