Rollspelsgrupp i Linköping sökes

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,958
Location
Linköping
En liten trevare. Jag spelar för lite rollspel och roll20/discord i all ära, men att sitta i köket i brist på rum och hoppas att inga barn vaknar räcker inte hela vägen. Sen att folket jag spelar med liksom jag har småbarn och det ofta ställs in pass gör inte saken bättre.

Jag vill alltså hitta ett spelgäng som:
  • träffas i Linköping (inte hemma hos mig)
  • spelar regelbundet (trött på inställda pass... visst finns risken att jag inte kan varenda gång men jag prioriterar rollspel högt), minst varannan vecka som mål
  • har förståelse för att spelpass senare än kl 22 och helgpass är orimligt
Jag har förstått att många personer som letar grupp har fasta önskemål om vilket spel de vill köra, men jag är mer "hellre rätt folk och fel spel än fel folk och rätt spel". Och då måste man ju prova lite. Köra en one shot av någonting och synka lite. Jag kommer inte läsa in mig på 300 sidor regler av någonting innan jag vet att det kommer användas regelbundet.

Jag är inte intresserad av:
  • diskbänkrealism (verklighetsflykt uppmuntras)
  • stridsfokus (jag vill inte spela DnD5!)
  • spel där alla måste vara in character varje sekund för att det ska fungera (klart in character är bra, bara det inte blir prestationspress)
Jag kan tänka mig att vara både spelare och spelledare. I det sistnämnda fallet är The one ring och Trail of Cthulhu hetast just nu.

Mer info om mig. 38 år, spelat kanske 20 olika rollspel med en faslig massa Drakar och Demoner i början, bor i Lambohov, fru och 3 barn, systemutvecklare, borde träna mer på gymmet för ryggens skull, mest medelsvensson på hela rollspel.nu (overifierat) samt inte varit riktigt berusad sedan 2016. Jag gillar att cykla till jobbet också.
 

Herr Otypa

Veteran
Joined
24 Mar 2019
Messages
6
Tjo! Bor också i Linköping och också i Lambohov och också alltid nyfiken på att träffa nytt folk att lira med =)

/Mr O
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,958
Location
Linköping
Kul med respons! Jag hade inte väntat mig någonting så jag har inte planerat för något nästa steg... Ska peta på folket från Linköpingsgrupp-trådarna från i höstas och se status där. The more the merrier (until it gets too merry).
 

Nippn

Veteran
Joined
25 May 2020
Messages
1
Yo!

en ny roll spelare här som söker grupp. jobbar skift så kan ha svårt att ses alla veckor på samma tider.
har lyssnat på rollspels poddar under flera år men aldrig spelat själv. och det är hög tid att jag gör det! :)
jag är 28år och söker en förstående grupp som gillar att ha kul och gå på äventyr ! :)
 
Top