Nekromanti Rollspelare i Göteborg

Irathon

Veteran
Joined
11 Apr 2001
Messages
1
Location
Göteborg
Hej!

Jag är en Göteborgs kille på 25 år ( fyller 26 i augusti) som sedan jag var 12-13 år har haft en stor passion för fantasy och rollspel. Vi var ett gäng som under högstadiet och gymnasietiden spelade otroligt mycket rollspel ( Sagan om Ringen, Rolemaster, Drakar och Demoner, Khelatahr och Western var några av de spel som vi ägnade oss åt). Vi var verkligen passionerande men sedan så tappade flera av oss intresset och vi liksom glad ifrån denna underbara sysselsättning. Mitt intresse har hos mig alltid funnits där men jag har liksom aldrig haft några bekanta eller vänner sen dess som haft eller delat mina intressen för rollspel.

När vi väl höll på med rollspel så gick vi in djupt i detta. Vi skapade egna världar, raser och kulturer. Det var rätt så avancerade grejer och vi levde verkligen för det. Men som sagt var så försvann allt helt plötsligt.

Nu på ålderns höst så har detta intresse vaknat igen med en brinnande låga. Jag känner suget och skulle verkligen vilja börja spela igen. Nu funderar jag då på hur jag skall kunna komma i kontakt med rollspelande människor i Göteborg. Vore tacksam om du/ni kunde ge mig lite tips.

Väntar med spänning på ert svar!

Mvh//

Irathon Merwinor ( mitt hjärtebarn när vi spelade...han var kung...)
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
Jag tror bestämt att du behöver fluffifieras - gå med i FLUFF!! Vi pysslar med i princip allt som går att spela, och själv är jag sedan många långa år tillbaka inbiten rollspelspundare. På det hela taget finns det en hel del folk i föreningen som är rollspelare (ganska många av dom ingår i den grupp jag brukar spela med)

Vi spelar det mesta. Just nu är det mestadels fantasy och scifi (när vi hinner spela öht då förstås :)

Om du ska till Gothcon så kan du spåra upp mig där, alternativt kasta ett mäjl på mig - Krellh@home.se

/Tobbe
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Var får man kan man finna Fluff? Någon hemsida? Säger det redan nu, kan inte komma till Gothcon då jag jobbar.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

willone

Veteran
Joined
28 Mar 2001
Messages
14
Location
Göteborg (Majorna)
Tjenare - will (27) här, flyttar tillbaks till Götet igen i Maj för skolans skull, och vill gärna börja spela rollspel igen, så om du behöver folk till en grupp ! ör av dig, ser att du också har fått FLUFF reklamen, verkar vara en okej förening, men i alla fall ! vet du när GOTHCON är föresten ? - Will
 
Top