Rollspel på Världskulturmuseet i Göteborg 21 februari

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Jag och Krille är där och representerar Helmgast, med oss har vi bland annat ett rykande färskt provtryck av Eon 5!

https://www.varldskulturmuseet.se/kalendarium/program/rollspel-for-alla/

ROLLSPEL 101 - ROLLSPEL FÖR ALLA!
21 FEBRUARI 2024, KL. 16:00 - 22:00
Rollspelarna tar över museet! En helkväll för dig som är intresserad av berättande, fantasi, lek, och samspel. Ung som gammal, nybörjare som veteran, rollspelshobbyn är för alla!

Var: Världskulturmuseet i Göteborg
Pris: Ingår i museets årskort, fri entré för dig under 19 år.
Ytterligare information: Arrangemanget vänder sig till alla från 9-99+ år. Nybörjare extra välkomna! Scrolla ner för att föranmäla dig till prova-på-rollspel, begränsat antal platser till denna aktivitet. Ingen anmälan till mingeltorg och föreläsning.
Plats på museet: Entrén, trappscenen och seminarierummen
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,301
Location
Göteborg, Lindome
Jag missade tydligen att du postade det här. Jag satt just och funderade på om muséet tänkte jobba vidare på vårt initiativ från i höstas (efter att de hade tackat nej till vidare samarbete med mig och mina spelledare).

Är det bara vissa utvalda spelmakare som får vara där och visa upp sig eller?
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
På onsdag är det dags! Jag och Krille representerar Helmgast och vi kommer ha med oss ett rykande färskt provtryck av Eon 5!

1708289560717.png
 

Freddan101

Veteran
Joined
11 Sep 2023
Messages
24
Kommer till Välrldskulturmuseet ikväll. Ringrostig och har bara spellett kidsen på senare tid så kommer även vara med och spela. 😊
 
Top