Nekromanti Rollspel.nu's filmklubb 2019 v51

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Jag såg Rise of Skywalker också.

OK, i princip inget intressant eller nytt för Star Wars - vilket jag säger delvis för att jag absorberat en del EU via osmos. Jag vet dock att det finns folk därute som inte är ute efter något nytt. För egen del så får jag se om jag ser mer Star Wars efter den här - det varken kompetent koncept, berättelse eller cinemetografi.

Som exempel, ta slutstriden med en hög med statiska skepp som skjuter på mindre skepp i en tom himmel, en duell i ett stort tomt rum med ett hål (där ena parten dyker upp halvvägs efter en intressantare strid mot ett gäng folk på ett tomt golv) och en några personer som kämpar sig fram, meter för meter, i blodig strid på ett slagskepps yta... Och de fokuserar på striden i mitten, där ingenting intressant händer. Och då fanns det ändå indikationer på att det kunde varit coolt med klontanker och en gigantisk lyftkran med zombiekejsare på - de kunde haft frätande vätskor! underhuggare! kloner av kejsare-expyn Snoke! Istället får vi ett... hål. och en kejsare som Dragonball Z-zappar skepp som kan spränga världar som om det spelar någon roll. Det gör det inte - ingen viktig person dör någonsin, ingen bryr sig om de som dör inom universat.

Jag förstår varför folk gillar den. För min del sänkte den 7:an också. 3:a, nästan nere på 2:a. Jag misstänker att en stor del av huruvida man gillar den är om den känns Star Wars. Vilket den gör. Det är inte riktigt lika illa som Yuuzhan Vong men det är nog sämre än Dark Empire... Är det jätteviktigt? Eh. Å ena sidan skriver jag det här när jag borde sova. Å andra sidan så har jag inte varit super-intresserad av Star Wars sedan typ Attack of the Clones. Hade jag inte löst biobiljett så hade jag nog varit mindre illa inställd.
 
Top