Nekromanti Rollspel.nu:s WoW-gille söker medlemmar

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen Rollspel.nu:s WoW-gille söker medlemmar
Sedan en tid tillbaka finns ett World of Warcraft-gille för Rollspel.nu-medlemmar på Steamwheedle Cartel-servern. Gillet (Disciples of Shagul) spelar på Horde-sidan och söker nya medlemmar.
Gillet har ett eget diskussionsforum här på Rollspel.nu. Anmäl ditt intresse där.

Gå till nyheten/notisen
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
I denna tråd är det alltså lämpligt att anmäla sitt intresse.

Alla guildmedlemmar som är Officer (main-gubbe) eller Junior Officer (alt-gubbe) har rätt att bjuda in nya medlemmar, så vill du gå med i Disciples of Shagul är det bara att skapa en gubbe (eller gumma) och posta dennes namn här så lägger någon av våra medlemmar till dig så fort han ser att du är inloggad.

Vi är ett snällt gille utan särskilda krav på rollspelande eller raidande. Vi hjälper gärna varandra med quests och tillverkning av utrustning.
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Jaså e det häääär ni e?!

Nämen titta! Ett wrnu-gille! Och jag som precis letar efter ett nytt sammanhang att spela i för att inte lägga ner spelet helt!

Nu brukar jag ju hålla mig hemma på Argent Dawn, men det är mycket möjligt att jag tittar in hos er och kanske slår mig ner tills vidare...

Några frågor...

- Gäller den nålade aplånga medlemslistetråden med ett inlägg för varje karaktär plus deltrådar-där-det-råkat-uppstå-frågor-men-som-kanske-inte-behövde-ta-plats-i-en-nålad-tråd eller gäller den smidiga lilla en-inläggs-tråden som Dante har gjort med CharacterProfiler-länkar? Kanske man kunde avnåla en av de två, och kanske ni kan gissa vilken åtminstone jag själv skulle föredra? :gremsmile:

- Får jag vara med och leka?

- Är det någon mer än jag som känner till och imponeras idén med The Dimday Tribe? Jag försökte starta en minikoloni på Argent Dawn, som jag beskriver lite här. Om nån skulle vilja ta sig an utmaningen så kunde man kanske bilda en fraktion av Dymys inom gillet? :gremgrin:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Re: Jaså e det häääär ni e?!

Min tråd är den som är rättast.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Jaså e det häääär ni e?!

Fast nu när jag är med och leker igen vill jag gärna synas i den tråden jag med.

Kör aktivt med min nyskapade blood elf vid namn Matiss men du kan fortfarande länka in Zhork som main så är du snäll(are) :gremtongue:

/Seinet Wintermute - Har även en undead rogue som heter Jezable men henne kör jag inte med alls nästan.
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Re: Jaså e det häääär ni e?!

Men då kanske man kan nåla av blaffetråden? Eller? Anledning att inte? (Kanske jag får spamma
lite grann... :gremgrin:)
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Re: ang Dymys

Idén med Dymys är ganska kul men vi kan redan nu säga att Steamwheedle Cartels som RP server är dåligt RP:ande och vårt gille är inte bättre på något sätt. Vi är dessutom ganska få i gillet och jag tror det bara är ett aktivt spelande troll. Vi har dock en Bloodelf grupp som spelar gemensamt så det går ju att applicera grundidén med the Dimday Tribe på bloodelferna inom gillet kanske ?

Sedan är det ju så också att flera av medlemmarna i gillet har familjer och spelar verkligen casual vilket gör att det är levla och questa som är en större prio på när dessa medlemmar väl spelar än att ha Rollspelande i tankarna med.

Men idén är som sagt lite kul och jag kan inte se något fel på om några vill rollspela mer än andra inom gillet
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Re: ang Dymys

Nä, precis, jag menar, det räcker ju med att de som vill rollspela rollspelar så blir det lite grann rollspelat, så att säga (rollspelat va ordet, sa Bull). Själv är jag en extremt casual spelare, så det är inte precis nåt jag har några synpunkter på... :gremsmile:
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Tja!

Jag har precis gjort en Blood elf-präst vid namn Merthallen på servern i fråga, och skulle gärna vara med i ett vettigt guild. Jag vet inte hur mycket jag kommer att spela på servern eftersom jag precis fått upp en mage till 53 på en annan server (Bronze Dragonflight, en gnom vid namn Pippi om någon annan är i krokarna), men tänkte göra ett försök i alla fall.
 
Top