WRNU Rollspel. nu förr och nu

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
Runr 2001 och några år framåt var jag som mest aktiv på forumet; nu när jag många år senare är tillbaka så gillar jag den tydliga, lättnavigerade stilen med just forumen i centrum. Inget runtomkring-jox utan rakt på sak. Och verkar ju faktiskt vara rätt mycket aktivitet här nu också. Men ni som varit med hela vägen och genomgått alla förändringar, vad tycker ni?

1. Vad är det bästa med dagens forumssystem?
2, Vad tycker ni varit bäst genom åren?
3, Vad saknar ni mest?
4. Hur vill ni att forumet ska vara i framtiden?

/ Muggas, som har varit borta länge och är intresserad. Sen inser jag att det här antagligen stötts och blötts många varv (för lat för att göra en sökning) samt att de ansvariga för forumet uppenbarligen gör ett toppenjobb. Kudos!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
1. Gillande knapparna.

2. De fantastiska människorna som skapar saker här!

3. Vrållådan.

4. Fullt med folk!
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Jag saknar att forumsposter kunde få sina egna threads, vilket gjorde att man kunna spåra ur på något speciellt ämne medan resten av diskussionen pågick om det som OP egentligen ville prata om.
 

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
Jag saknar att forumsposter kunde få sina egna threads, vilket gjorde att man kunna spåra ur på något speciellt ämne medan resten av diskussionen pågick om det som OP egentligen ville prata om.
Samma här! Är själv skyldig till en del sånt genom åren ;)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,478
Location
Rissne
1. Vad är det bästa med dagens forumssystem?
Hm. Att det typ… går att använda?

I kontrast då till den gamla buggiga plattformen…

2, Vad tycker ni varit bäst genom åren?
Användarna.

3, Vad saknar ni mest?
Förutom en del användare? Vet inte, faktiskt.

Alla gamla inlägg har vi ju fått tillbaka. Och de funktioner som försvunnit med tiden, typ trådade inlägg, saknar jag verkligen inte (jag körde alltid platt visning).

4. Hur vill ni att forumet ska vara i framtiden?
Typ såhär, tror jag. Kanske med lite fler användare.

Jag tycker att vi nått en rätt skön nivå, där de flesta kommit ur sina "D&D är inte rollspel" och "du spelar fel"-tendenser. Överlag känns klimatet rätt vuxet och rimligt, och mängden kunskap folk sitter på är enorm. Jag saknar inte de överhettade bråken ett endaste dugg faktiskt. Live and let live.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
1. Vad är det bästa med dagens forumssystem?
Att det samlar alla år på ett ställe! Har varit galet kul/pinsamt/roligt/läskigt att titta tillbaka. Också bra med likes och liknande, som gör det möjligt att vara passiv-aggressiv på ett finurligt sätt.

2, Vad tycker ni varit bäst genom åren?
Måste nog säga vrållådan, på Discord. Men jag saknar disciplinen som krävs för att hänga där!

3, Vad saknar ni mest?
Rising.

4. Hur vill ni att forumet ska vara i framtiden?
Tror vi hade tjänat på föryngring! Tippar att det är extremt osannolikt, men det är lite kul att studera den kollektiva chocken kring Avatar-rollspelets framgång. Det tyder på att vi inte är anslutna till den övriga verkligheten. :)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
1. Vad är det bästa med dagens forumssystem?
2, Vad tycker ni varit bäst genom åren?
3, Vad saknar ni mest?
4. Hur vill ni att forumet ska vara i framtiden?
1. Det fungerar!
2. Varulvsspelscommunityt!
3. Vrållådan!
4. Likadant fast med vrållåda och större varulvsspelscommunity.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,613
Location
Göteborg
Ja, vrålan är ju klart det jag saknar mest. Och Rising, såklart. Tycker forumet är bra nu. Jag störde mig på gilla-grejerna, men har fått min läsare att filtrera bort dem både på mobil och dator, så jag hade lite glömt att de finns tills den här tråden påminde mig. Trådad visning ävar så länge sedan det försvann att jag inte saknar det längre, och man kan ju alltid be moderatorerna att bryta ut sidodiskussioner.

Åh, och ”bäst genom åren” är antagligen Svärd på ryggen-tråden.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
1. Vad är det bästa med dagens forumssystem?
2, Vad tycker ni varit bäst genom åren?
3, Vad saknar ni mest?
4. Hur vill ni att forumet ska vara i framtiden?
1. Snabbheten och det stilrena forumet ... att vi har alla gamla inlägg tillbaka. @Lupus Maximus jobb med plattformsbytet gjorde att forumet inte dog ut, enligt mig.

2. Umgås med forumsfolket vid sidan av, antingen via konvent eller onlinespel.

3.
  • Att inte kunna se gamla filer.
  • En chans att nollställa lästa meddelanden, precis som man kan nollställa olästa inlägg. Har just nu 769 stycken.
  • Möjlighet att redigera äldre inlägg.

4. Saknar möjlighet till bloggande. Vissa inlägg har en typ av funderande tankar, snarare än diskussion. Ska dock kopplas ihop med forumet, med trådstart för varje ny blogg-post.
 
Last edited:

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
Hm. Att det typ… går att använda?

I kontrast då till den gamla buggiga plattformen…



Användarna.



Förutom en del användare? Vet inte, faktiskt.

Alla gamla inlägg har vi ju fått tillbaka. Och de funktioner som försvunnit med tiden, typ trådade inlägg, saknar jag verkligen inte (jag körde alltid platt visning).



Typ såhär, tror jag. Kanske med lite fler användare.

Jag tycker att vi nått en rätt skön nivå, där de flesta kommit ur sina "D&D är inte rollspel" och "du spelar fel"-tendenser. Överlag känns klimatet rätt vuxet och rimligt, och mängden kunskap folk sitter på är enorm. Jag saknar inte de överhettade bråken ett endaste dugg faktiskt. Live and let live.
helt medhåll på den sista. Och som du säger, kunskapsmängden och erfarenheten är ju guld värd
 
Top