Nekromanti Rollformulären...

Monoceros

Veteran
Joined
25 Jun 2000
Messages
8
Location
Göteborg
Jag kikade på de nya "uppdaterade" rollformulären och såg att man får -10 på TO redan på översta raden Smärta, d.v.s. när man inte har någon svårighetsökning på handlingar. Detta skiljer sig från formuläret i grundboken, men jag började ändå fundera på om det kan vara rätt...

Det råkade kanske vara ett gammalt rollformulärsark som modifierades för att få Utmattningen rätt, ungefär så som det blev med vapentabellerna i Krigarens väg till Eon?

/Monoceros
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Finns det plats för cybertech?????



[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>, [color:green]kik ass</font color=green>.
 

Monoceros

Veteran
Joined
25 Jun 2000
Messages
8
Location
Göteborg
Det är typ samma som i grundboken, men man har ändrat felet i Utmattningssektionen... ...och kanske lagt till ett nytt fel i Smärtsektionen istället ;)

/Monoceros
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
VINIT i EON vs. TO i N2 [OT]

Kom att tänka på det...
Tycker att VINIT i EON är bättre än TO i N2.................



[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>, [color:green]kik ass</font color=green>.
 
G

Guest

Guest
Ja jag såg oxå det... undrar vilket man ska använda... *en stunds fundering*
Det nya! då blir det svårare för RP:erna ! muhaha!

Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"
 
G

Guest

Guest
Re: VINIT i EON vs. TO i N2 [OT]

Ja, grunderna är iofs ganska lika, men striderna är uppbyggda på helt olika sätt...

Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Re: VINIT i EON vs. TO i N2 [OT]

Jag tycker att VINIT passar bättre till närstrid, eftersom det är ett betydligt mer flexiblet system än TO.
TO å andra sidan passar bra i N2, dels eftersom det har lite mindre betydelse vem som börjar (man får alltid göra responshandlingar), och dels för att det är ett smidigare system som går snabbare. I EON finns inga krav på att det ska gå snabbt, tvärtom snarare, medan N2 är ett actionorienterat spel, där sådant är av nöden...

[color:orange] //Dream </font color=orange>
-------
<A HREF="http://www.offplanet.net/dreaming" target="_new">http://www.offplanet.net/dreaming</A>
 

HoBBiT

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
94
Location
Anderslöv, Skåne, Sverige
Var där nån som pysslat ihop ett bra rollformulär själv? Ett sådant som är på 4 sidor?! :gremsmile: Jag gillar rollformulär som är stora och har gott om plats!

//HoBBiT - "Cogito ergo doleo..."
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
De tryckta RF:en är korrekta, det är de som är i grundregelboken som är fel, ndg TO-mods från Smärta. De nya tryckta formulären följer också regeln som bestämmer hur TO moddas pga Smärta i N2:s regelbok.



-Marco Behrmann
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Re: Magiska ritualer i neotech

jag tror någon jag känner har hittat rätt bevisande texter i n2, som helt bevisar att dom bara har kopierat in lite från eon... exempel från utmattningsbeskrivningen i neotech2 (ungefär): "utmattning får man när man slåss, springer eller lägger magiska ritualer."
så man kan nog rätt säkert konstatera att det inte skiljer sig mycket från neotech till eon...

.Smaffy, mittinattenframfördatornpersonen.
 
Top