Nekromanti Rollformulär

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Det duger, mycket vettigare (om än inte lika snygga) som de officiella. En grej jag skulle ändra på är att ha Geminiloggan längst upp i svart istället. Skulle ge ett mycket snyggare helhetsintryck om man inte använder färger.
Men det är lätt att vara petnoga när det är någon annan som gjort det =)

weatherman - en fin kille
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Ja, det är sant. Svart logga gör sig bättre på skrivare utan färg. Får se om jag kan fixa till en svart logga.
Några andra idéer eller önskemål när det gäller formuläret ?
Tyvärr så kan jag inte skapa ett formulär lika snyggt som det officiella :)

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
"Tyvärr så kan jag inte skapa ett formulär lika snyggt som det officiella :)"

Personligen tycker jag att det officiella formuläret är på tok för "pråligt"
Snyggt, men för MYCKET.

Dessutom blir det man skriver så himla otydligt, speciellt när man har lite dämpad belysning, vilket nästar är A och O när man lirar Gemini.

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Rollforumläret är mycket snyggt. Det är trevligt att någon har tagit sig tid att sätta ihop ett formulär som går att skriva på. Lite småsaker hittade jag att komentera, men det mesta av detta är rent struntprat.

Själv har jag bara tillgång till bläckskrivare här hemma, så det gäller att spelarna inte kladdar på formulären (kan iofs printa ut dem i skolan).

En svart logga skulle nog bli ganska kladdig (dock svårt att säga innan man har sett den). Även den färgade loggan blir lite plottrig på min bläckskrivare.

Dessutom tycker jag att områden som motiv, personlighet och (särskilt) utseende borde ges större utrymme. Motiv och personlighet kan man kanske sammanfatta med stödord, men utseende är svårare. Det är dock självklart svårt att få plats med allt detta på ett A4 tillsammans med färdigheter och liknande.

Strax under ackumulerade sår finns en rund och en oval ring. Jag kan inte komma på vad de ska användas till.
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
"Strax under ackumulerade sår finns en rund och en oval ring. Jag kan inte komma på vad de ska användas till."

Är en del av välmående barometern och är till för att markera när du har 0 i välmående, det vill säga har ett helt normalt välmående.

Ja, vissa saker skulle behöva ett större utrymme, men är som sagt svårt att få plats med allt på ett A4.
Mina spelare brukar dock skriva sådant på ett separat papper tillsammans med deras bakgrundshistoria.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
"Är en del av välmående barometern och är till för att markera när du har 0 i välmående, det vill säga har ett helt normalt välmående"

Ah!
Ok :)
Jag såg inte det.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,005
Location
Umeå
"..svårt att få plats med allt på ett A4"

Men det gick faktiskt när man strök all layout och gjorde ett formulär som bara skulle innehålla fakta.

Inte snyggt, men lämpligt :)

En sak som jag har funderat på är strategin som Cell hade när det gjorde sitt formulär. Man får sitta och bläddra formuläret fram och tillbaka när man spelar.

Jag försökte samla alla värden och sådant som SL mest använder på den ena sidan, medans anvisningar, bakgrunder, namn och dyl (som till större del är spelarnas gebit) på den andra sidan. Resultatet blev minst sagt kompakt, vilket dock sällan har varit ett hinder för mig. Jag insåg sedan att man med fördel kunde skriva ut sidorna på olika papper, där SL har det ena och spelaren det andra.


Skulle det föresten vara aktuellt med någon form av stridsformulär där man kan anteckna motståndarnas värden och snabba anteckningar om vad som händer i striden?

- Zire, alias J.Höglund
 
Top