Nekromanti Rolig RP?

Elrond

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
113
Location
Bollnäs
När jag (den eminente SL) och mina vänner satt och gjorde rollpersoner för ett tag sedan lyckades vi nog med något unikt. En av spelarna fick nackdelarna <B>fet</B> och kort. Detta innebar att denne person vägde 136 kg och var 136 cm lång (läs kort). Jag undrar om denna person hade det jobbigt i skolan...

En annan lyckades att bli både albino och att han läspade. dessa hörde också till samma grupp, så man kan ju fråga sig hur självkänslan var hos dessa två...

/Elrond, älskar nackdelar
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Tja, om man följer tabellerna slaviskt i N2 blir karaktärerna ofta helt galna. Mycket värre än i N1, IMHO...men jag har aldrig följt tabellerna ens lite...inte tärningsslag heller...tycker det blir bra i slutändan ändå.

/RipperDoc
 

kragghack

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
219
Location
Umeå
fick nackdelarna fet och kort

Fettsugning och hormonblandning någon?

Ash to Ash
Dust to Dust
Kragg Hack remains
 
G

Guest

Guest
Hum..humhum...

Vänta nu lite, hörru...
N1s utseendetabeller leder alltid till axellångt permanentat hår i någon [color:yellow]n</font color=yellow>[color:blue]e</font color=blue>[color:green]o</font color=green>[color:orange]n</font color=orange>färg. Sen sitter det bra med midjelångt [color:red]neonrött</font color=red> [color:red]tomteskägg</font color=red> och nitläderkläder...

Då är ju större delen av yrkena uteslutna, t ex läkare, köpman etc.

//Robin P. Liljenberg - Visst... N2s tabeller kan generera konstiga bakgrunder men det största problemet är fängelset och N1s tabeller är långt värre! ;-)

Mäster Spelledare ;-)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
i]En annan lyckades att bli både albino och att han läspade. dessa hörde också till samma grupp, så man kan ju fråga sig hur självkänslan var hos dessa två...[/i]

Jag kan väll rränka mig att de här två inte hade det för jävla skoj i skolan.... Självkänslan låg väll nånstans i höjd med fotknölarna......
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Äsch, jag har alltid velat vara albino, ju, de' e' ju sexigt...

[color:green]// P|uT0NiUm</font color=green> /images/icons/cool.gif
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ehh, jovisst så är albios klart coola.
Men tyvärr så finns det folk som är något trångsynda som mot all förmodan skulle retas & sådant.

Jag kom !
Jag såg !
Jag spelade som F** !
 
Top