Nekromanti Robotar seconde generation

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Jag har gjort om ett av mina projakt vid namn robotar som jag lade in för granskning här på sidan. Jag gillade vad jag fick höra och nu så har jag gjort om det rejält...

Här är en del av historian som jag skriover på som bakgrund till hur världen kommer att se ut i rollspelet.
Den är mycket "rå" alltså inte redigerad så det kan förekomma en hel del saker som är lite osammanhängande och dylikt men det kommer, det kommer. Sicka massor med förslag så blir jag glad!!


Tralium är döpt efter den som först använde den på jorden. Tralium var en hybrid av en okänd ras och människa. Han hade tjänstgjort i militären under större delen av sitt liv innan hans överordnade hade upptäckt att han var en hybrid. Han blev suspenderad och skulle tas in hos en forskningsanstalt för att bli undersökt. Det var då allt gick snett. Tralium hade under en lång tid smugglat in teknologi från den okända planet som hans fränder kom ifrån. Teknologin var dock inte tillräckligt effektiv så han hade modifierat med mänsklig och andra rasers teknologi. Allt ha hade skapat var till godo, men nu så vände folket sig emot honom. Hur han än försökte övertyga dem ville de inte lyssna. Det var då han ”knäppte. Han började söla ner sin skapelse med vedervärdiga ting, allt som han skapat omvändes för att försvara honom, till våld. När han slutligen perverterat den totalt så kom han ut från sitt gömmställe. Han skulle givetvis gripas för att ha gjort motstånd o.s.v. Vad som hände var fruktansvärt, ljudvågor slet sönder inälvor i polisernas kroppar. Flygande målsökande insekter surrade frenetiskt genom luften och slog ned i sina mål, varpå de malde den armes kött. Chockvågor av förstörelse spred sig. Denna nya teknologi fascinerade många och så spred sig teknologin som en löpeld. Snart hade alla större nationer kraftfulla Tralium vapen att tillgå. Tralium tekniken studerades intensivt och forskarna kom med oroväckande resultat. De som under längre perioder var i kontakt med någo0n form av aktiv Tralium teknologi påverkades mentalt. De blev våldsamma, psykotiska och livsfarliga för andra och dem själva. Flera nationer ville skynda att förbjuda Tralium teknologin. Ett tillfälligt råd fastlade en lag som förbjöd all användning av Tralium teknik, men bara själva användningen forskning var fortfarande tillåten. För att få insikt i den innersta hemligheten till teknologin så gick man till uppfinnaren, Tralium, som hade infångats dock med stora förluster. Tralium gick med på att berätta i utbyte mot tillgång till internet. Han fick en dator i sin cell och satt där i flera dagar nästan helt utan att äta och dricka. Sedan var det dags att berätta, han gav bara flummiga antydningar och svar som endast gav förvirring. Detta fick förståss inte fortsätta så han stängdes av ifrån internet och undersökningen lades, efter ett antal till försök, ned. Två veckor senare avled Tralium i sin cell, han hade hängt sig i sin skjorta. En grupp vars syfte var att bevaka internet uppgifter för ett antal regeringar fann 3 månader efter Traliums död oroväckande information på ett flertal sidor registrerade på gratiskonton. Det stod tonvis med information om Tralium teknologi på samtliga sidor och så fanns det ingen ände på hur till den tidigare hemliga informationen. Något kanske ännu mer störande var ett annorlunda program vars kodning inte kunde utläsas som påminde mycket om militära experiment med såkallad AI, Artificiell Intelligens. Programmet var inte fullgott men vissa problem so inte lösts av militären var här lösta. Eftersom Tralium var död så kunde han inte frågas ut och man stod i mörkret utan någon ledtråd utan någon ledtråd om hur han lyckats. All information togs ner från nätet och en intensiv eftersökning på sidor som hade liknande inleddes.

Ganska biffigt hoppas ni orkar läsa igenom det, Klon.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jaha?

Men var kommer robotarna in i bilden?

/Hans ansikte är ärrat av ordkrig och personangrepp. En Soldat.
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Jaha?

Hrmmm, jo det kommer senare i texten, jag har inte hunnit skriva in det på datorn än, men jag kan säga att det är AI'n som skapar dem.
 

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
Re: Jaha?

är det inte bara så att du inte har gjort det än?

...och hör sen!
 

Caldaras

Veteran
Joined
25 Sep 2000
Messages
82
Location
Borås
Omdöme

Det verkar som en bra början på bakgrunden.
Jag tycker att själva iden med att männsikorna har flytt upp i sina höga skyskrapor är den som gör spelet till något stort.

En liten idé (om du inte redan är helt färdig med världsbilden):
De rena människorna, de som inte har några tekniska implantat, styr världen uppifrån sina skyskrapor. Ju mer tekniska implantat ju lägre ner på samhällsstegen. Robotar och halvrobotar hamnar nästan lägst. De rena mäniskorna behåller kontrollen med någon sorts avancerade EMP vapen, vilket robotar är j-vligt känsliga för. De blir någon sorts mörk stämning, där människorna är bovarna.

Vad tycks?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Utveckling

Ju högre upp i byggnaderna, desto renare?
Människor är rädda. Rädda för smutsen där nere, rädda för känslor, rädda för smärta, rädda för ljus, och rädda för liv...

/Arvidos -Som snart befodras.
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Omdöme

Jag hade tänkt mig mer som att människorna är undantryckta och tagit till flykt uppe i skyskrapor, möjligtvis så kan de indirekt styra i sammhället. EMP är kanske en bra idé för att de ska få mer kontroll, tror jag tar den.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Omdöme

Människorna är RÄDDA!

Okej det är inte jag som skriver världen men jag blir alldeles upphetsad av tanken. /images/icons/wink.gif



"Ondska är svaghet
-Var stark."

Med dom orden lämnar han er.
Krigaren Arvidos.
 

Caldaras

Veteran
Joined
25 Sep 2000
Messages
82
Location
Borås
Re: Omdöme

Klart att de är rädda
Det är ju rädsla som är roten till allt ont.
De är rädda för att robotarna skall ta kontrollen.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Hurra!

Mums! Och föresten:

Det är ju rädsla som är roten till allt ont.

Höhö, behöver du inte säga till MIG! Krigaren Arvidos!
(Kolla signaturen.)



Ondska är svaghet
-Var stark.

Med dom orden lämnar han er.
Krigaren Arvidos.
 
Top