Nekromanti riotminds

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Regelkomplexitet

Jag kan inte påstå att jag märkt av någon trend med ökad komplexitet de senaste åren, men jag har ju inte spelat NeoGames prylar förstås. Jag tycker snarare att det har gått åt andra hållet - fler spel med relativt enkla regler, där stämningen är viktigare.

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: samlare

...skulle vår försäljning (av nya produkter)...

Jag menade att Hobbyspel skulle sälja mindre begagnade prylar (glömde att ni skall börja sälja "vanliga" prylar också, vet inte riktigt vad jag tänkte med...).

/Azagthoth
 

Milrik

Veteran
Joined
6 Aug 2000
Messages
184
Location
Västerås, Sverige
Vågar man fråga varför de skulle släppa en bok om Ereb altor?
Visst, det återupplivar en rad gamla minnen - men lets face it. De flesta moduler var redan då förhållandevis usla, många av dem har inte heller blivit bättre så här på ålderns höst. Även om jag personligen fortfarande använder dem, dock ganska rejält reviderade...

Jag tror inte heller det är ekonomiskt hållbart, vad nu än baldyr säger. Det är trots allt en stor skillnad på att sälja begnant mot nyutgåvor. Speciellt som RiotMinds förstås kommer lägga ner all sin energi och ekonomi på att sälja sin värld - inte Äventyrsspels/Target Games värld.

Någon förmögenhet lär de knappast göra, varken på sin egen värld eller om de nu mot all förmodan skulle ge ut gamla Ereb Altor böcker. Få rollspelsföretag gör sig nog direkta förmögenheter, min erfarenhet är att de flesta (iaf svenska, men även en del utländska) företag har en ganska så ansträngd ekonomi där en misslyckad produkt kan innebära slutet för företaget.

Efter att ha läst interjuven med ägarna/konstruktörerna är jag ännu mer skeptisk till projektet. I mina ögon låter det som någon slags AD&D hybrid värld...men man kan ju alltid hoppas man har fel...

Milrik av Remos

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Jag kommer nog fortfarande spela i Ereb världen..
Trots att den kanske har luckor (kan ni skriva några för jag har inte märkt nån uppenbar) så tog det ändå 10 år att göra den (står i början av en världsbok).

/<EM>Han</EM> som byggt på Ereb
 
Top