Nekromanti RiotMinds släpper tre jubileumsutgåvor

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,500
Location
Helsingborg
  • Drakar och Demoner Rollspelet – Version DOD-online (DOD8).
  • Trudvang – Osthem, Mittland, Vastermark, Nhoordland samt tidigare opublicerat material som t ex Soj
  • Jorges Bestiarium – Nyutgåva av den populära monsterboken från 2001 med nya illustrationer och tidigare ej publicerade bestar och vidunder
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,596
Location
Rissne
Cool... Jag hade ju hellre sett nya Götter, men det blev väl antagligen inte tillräckligt klart...
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
De kommer jag förmodligen köpa.. kanske inte Jorges, den har jag redan.. men de andra om de är "nya böcker".
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Givet köp.

Det brukar vara snygga produkter från de grabbarna. Artwork:et brukar vara av högsta kvalité.

I like!
 

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Givet köp även för mig. Hade hoppats på klassisk BRP DoD i ny utgåva men världsböckerna samlade får duga (mitt eget BRP inspirerade fantasy lir börjar ju ta form även om det går långsamt.)
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Den Upplyste Despoten said:
Är DoD8 nytt eller en reprint av senaste?
Tror reglerna är nån form av Trudvangbox 1.1.. alltså fixat, men snarlikt. Men jag kan ha fel här.
 

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,211
Det är reglerna från deras reviderade onlineversion av DoDT fast i bokform dom verkar avse. Så ja typ DoDT 1.1 som Arfert sa.

Kan dock finnas en del kompabilitetsproblem med ursprungliga DoDT vad jag hört. Men vet inte hur stora.

Hoppas bara dom släpper hela grejen med att spelet bara ska stödja att man spelar människor. Väldigt "ickeDoDigt".

Annars är väldigt kul att de nu bestämt sig för att frambringa sina ny kreationer i bokform. Kanske kan bli lite nytändning för RM och det är ju alltid positivt.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
tycker Trudvang överhuvudtaget är o-DoD:igt... eller snarare, nåt annorlunda, helt skilt från Äventyrspels DoD. Om man talar om spelkänslan. Bra eller dåligt? Har inte bestämt mig. Jag lider inte av oDoD-nostalgi.
 

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,211
Ja stämmer att DoDT skiljer sig ganska mycket från gamla ÄS DoD. Men känns ändå att någonstans borde det ju finnas någon igenkänningsfaktor till DoD i spelet om man nu använder namnet. Sedan är Trudvangs ickemänniskor så pass trevliga så att utelämna dom tar bort en stor feature med världen även om man ser Trudvang som något helt eget.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Hm, kul att de hittar på något. Synd att det inte kunde bli något mer matnyttigt, som att göra affär på varumärket eller något i den stilen.

Nåväl, lite småcoolt iaf. Har jag pengar när böckerna kommer lär jag köpa dem... Om inte annat för att det är smaskens med RM-illustrationer.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,596
Location
Rissne
Schtajner said:
Hoppas bara dom släpper hela grejen med att spelet bara ska stödja att man spelar människor. Väldigt "ickeDoDigt".
Tycker det låter schysst. Lite som i första Guild Wars.

//Krank, som inte nödvändigtvis tycker att ett ickeDoDigt DoD låter som en dålig sak...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,596
Location
Rissne
solvebring said:
Nåväl, lite småcoolt iaf. Har jag pengar när böckerna kommer lär jag köpa dem... Om inte annat för att det är smaskens med RM-illustrationer.
Jag slits mellan "mmmmmm, samlarutgåvor... mmmmmm, begränsat antal, snygga illustrationer..." och "vafan jag kommer ju ALDRIG att spela det där. Eller ens orka läsa, om Riotminds skriver som de brukar."
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
krank said:
solvebring said:
Nåväl, lite småcoolt iaf. Har jag pengar när böckerna kommer lär jag köpa dem... Om inte annat för att det är smaskens med RM-illustrationer.
Jag slits mellan "mmmmmm, samlarutgåvor... mmmmmm, begränsat antal, snygga illustrationer..." och "vafan jag kommer ju ALDRIG att spela det där. Eller ens orka läsa, om Riotminds skriver som de brukar."
Jag är lite inne på samma sak. Jag kommer säkert inte att använda dem, speciellt just för att det är samlingsutgåvor. Sedan får man ju anta att de kommer att kosta arsle vilket gör att jag inte vet om det är värt. ... Men jag är samlarkåt och rollspelsentusiast så att den största ångesten är den ifall jag inte har råd eller inte hinner med att köpa innan de tar slut. ... Ja, det är nog det värsta, om jag inte skaffar dem, för det kommer jag fan ångra mer än det motsatta.
... Fast samtidigt har jag precis samma tankar som du.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,596
Location
Rissne
solvebring said:
... Fast samtidigt har jag precis samma tankar som du.
Med skillnaden att du, om jag fattat rätt, faktiskt gillar fantasy. Och iaf har gillat DoD-franchisen. Det närmaste jag kommit är liksom "tja, Chronopia verkar ju lite coolt".
 

from

Veteran
Joined
1 Feb 2010
Messages
41
Location
Umeå
Schtajner said:
Ja stämmer att DoDT skiljer sig ganska mycket från gamla ÄS DoD. Men känns ändå att någonstans borde det ju finnas någon igenkänningsfaktor till DoD i spelet om man nu använder namnet.
Det här sammanfattar ganska bra min åsikt om Trudvangs användning av DoD-"varumärket".

Jag tycker det är lite grann som att erkänna att Trudvang inte är bra nog att stå på egna ben, utan behöver "kryckan" av DoD-namnet för att kunna ta sig fram.

Men till skillnad från andra skribenter här, så lider jag onekligen av viss DoD-nostalgi...SÅ dålig och inkonsekvent var väl ändå inte Ereb? :gremwink:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
krank said:
solvebring said:
... Fast samtidigt har jag precis samma tankar som du.
Med skillnaden att du, om jag fattat rätt, faktiskt gillar fantasy. Och iaf har gillat DoD-franchisen. Det närmaste jag kommit är liksom "tja, Chronopia verkar ju lite coolt".
Hahaha! Ja just ja, det tänkte jag ju inte på - du gillar ju inte ens fantasy. Well, du kan ju se det hela som ett köp i ett rollspelsvetenskapligt syfte, eller något. :gremwink:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,596
Location
Rissne
solvebring said:
Well, du kan ju se det hela som ett köp i ett rollspelsvetenskapligt syfte, eller något. :gremwink:
Eller så gör jag det vettiga och låter nån som faktiskt kommer att gilla grejerna köpa dem. och så köper jag typ nån gammal box istället om jag nu känner behovet. Och fokuserar mitt samlande till White Wolfs nya fina V20-linje...
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
from said:
Schtajner said:
Ja stämmer att DoDT skiljer sig ganska mycket från gamla ÄS DoD. Men känns ändå att någonstans borde det ju finnas någon igenkänningsfaktor till DoD i spelet om man nu använder namnet.
Det här sammanfattar ganska bra min åsikt om Trudvangs användning av DoD-"varumärket".

Jag tycker det är lite grann som att erkänna att Trudvang inte är bra nog att stå på egna ben, utan behöver "kryckan" av DoD-namnet för att kunna ta sig fram.

Men till skillnad från andra skribenter här, så lider jag onekligen av viss DoD-nostalgi...SÅ dålig och inkonsekvent var väl ändå inte Ereb? :gremwink:
Jag har ingen Ereb/Drakar-nostalgi eftersom jag började med rollspel på 70-talet... När DoD slog igenom hade jag redan spelat RQ, D&D, AD&D, CoC, Empire of the Petal Throne mm.. DoD kändes som en blek kopia for kids.

Men håller med, Trudvang utan namnet DoD hade haft det betydligt svårare. Men förmodligen hade de fina illustrationerna fått det att funka.
 
Top