Nekromanti Riktigt kassa rullar ni sett

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,496
Location
Helsingborg
Jag var svältfödd på film när jag var yngre så efter tonåren var förbi och jag flyttade hemifrån så tryckte jag ned så mycket film i hjärnan jag kunde och med det en hel del askassa rullar.

Så jag kan inte direkt lista alla kassa filmer. Vad jag däremot kan göra är att lista de jag sett senaste året ... och jag kollar normalt inte på film nu för tiden om jag inte fått den rekommenderad på något sätt:

Wandering Planet: jorden är på väg bort från sin bana. Kass story, otroligt dåligt skådespeleri, osammanhängande berättarstil (vilket ofta är typiskt för asiatisk film), CGI:n är skrattretande, även om den har sina "every frame a picture"-ögonblick med vad jag skulle beskriva som animerade stillbilder. Att filmen är en av Kinas största succéer är ett skämt.

Annihilation: börjar som militäruppdrag och slutar som något halvfilosofiskt. Lite samma vibbar som Event Horizon men utan att vara bra.
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,156
Charlies angels, Crispin Glover som thin man lyfte dick filmen, hade velat se en hel film med bara den karaktären.

Sucker punch, var det inte för fetishkläderna och striden i skyttegravarna hade den fått sämmre betyg än 1/5.

Dö hårt 4, dog lite innombords av att se den.

Nya star wars, allt efter return of the jedi är objektivt bajs och tycket du annorlunda har du fel. Punkt.


Fifty shades of gray, enda bra scenen är i flrsta filmen när Christian kommer in i smiskrummet med ”nu skajag knulla dig” blicken.

Allice i underlandet, zzzz
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,310
Location
Kullavik
Grisodlar'n;n322784 said:
Suspiria och Man Bites Dog? Smaken är som baken som det heter. Jag blev lite förvånad iallafall att de dök upp i den där listan.:p
Nu är det några år sedan jag såg dem (och jag plockade vad jag gett 1:a på IMDB), men om jag minns rätt är Man Bites Dog den där seriemördaren som man får se bryta sig in i ett hus och bara ta livet av de som bor där. Tämligen meningslöst och en våldsskildring som iaf jag kände att jag kunde vara utan. Nu finns det ju många råa filmer (en som ständigt återkommer för mig är "Irreversible"), men just Man Bites Dog tyckte jag verkligen inte om. Suspiria var verkligen inte min typ av film. Minns så här i efterhand (tack och lov?) ingenting av den mer än att jag jag tyckte den var helt sanslöst dålig.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,099
Location
Göteborg
Henke;n323077 said:
Nu är det några år sedan jag såg dem (och jag plockade vad jag gett 1:a på IMDB), men om jag minns rätt är Man Bites Dog den där seriemördaren som man får se bryta sig in i ett hus och bara ta livet av de som bor där.
Det är något som händer i filmen, ja, men det är inte det väsentliga. Själva grejen med filmen är dokumentärteamet som skall göra en film om seriemördaren, och vad som händer med dem.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,676
Location
Eslöv
Alita: Battle Angel är nog det mest intetsägande, tråkiga och förutsägbara skräp som jag har haft olyckan att se på bio. Trash through and through.
 

nano

Diehard, death or glory Toad
Joined
25 Apr 2019
Messages
508
Jag går inte ut från bio-filmer så ofta men tre jag lämnat i avsmak var "Where to invade next" av Michael Moore, Ready player one samt Power Rangers. De är alla idiotiska men det är bara den förstnämnda som verkar vara gjord för vuxna idioter.

Mutant Chronicles med Ron Perlman kom i mitten av 00-talet och är en av de här filmerna som gjordes helt på green screen, fast till skillnad från några av de andra som Sky Captain så saknade den här helt charm att väga upp idiothandlingen och de miserabla karaktärerna.

Redigering: Med anledning av det senaste grollet här så vill jag förtydliga att det inte var Michael Moores politiska hållning som gjorde filmen dålig, utan att han tilltalade tittarna som om de var idioter.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,310
Location
Kullavik
Bolongo;n323099 said:
Det är något som händer i filmen, ja, men det är inte det väsentliga. Själva grejen med filmen är dokumentärteamet som skall göra en film om seriemördaren, och vad som händer med dem.
Möjligt. Minns som sagt inte exakt hur jag resonerade mer än att jag fick en dålig känsla av filmen.
 
Top