Nekromanti Rhino+scouts

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Inte för att folk glor särskilt mycket i det här forumet, men ändå...
 

Attachments

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,205
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag gör. Den är urläcker :gremlaugh:

Mina chaos space marines är för fula för att jag ska vilja visa dem thus far, men det kommer kanske lite necrons omsider...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Den är apcool.

Och jag borde fortfarande ta lite bilder på mina Warmachinegrejer, ska bara hitta ett sätt att ljussätta som jag kan vara nöjd med först...
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Använd macroknappen på din kamera när du fotar, den gör avsevärd skillnad. Jag upptäckte den igår, och tidigare har det varit ett jävla jobb att få bilderna bra. Nu var det bara att fota på.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Vitulv said:
Använd macroknappen på din kamera när du fotar, den gör avsevärd skillnad. Jag upptäckte den igår, och tidigare har det varit ett jävla jobb att få bilderna bra. Nu var det bara att fota på.
Jo, jag vet. Har ju dyr kamera och halvutbildat know-how. Det jag behöver är ett sätt att ljussätta som gör att bilderna varken blir för mörka eller för otydliga. Jag har alldeles för dåliga lampor i mitt hem, helt enkelt.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Krank; att fota miniatyrer kan vara en pina, agreed. Jag har en typisk "turistkamera" så jag får försöka göra så gott jag kan med den. Jag ser till att fota på dagen, och ställer upp mina gubbar i fönstret (sekelskifteslägenhet ftw), taklampan är tänd såklart, och därutöver ställer jag fram en vanlig skrivbordslampa som lyser rakt ovanifrån. Så, tre ljuskällor alltså.

Resultatet är alltså enligt ovan. Det är inte perfekt på något sätt, men det får duga.

Edit: just det, auto levels i photoshop är en välsignelse.
 
Top