Nekromanti Resor

Myrcht

Veteran
hejsan...jag undrar hur ni andra spelledare brukar göra när era rollpersoner ska resa en längre sträcka...slår ni för marsch o¨så...lr kollar ni hur lång en dagsmarsch är o bestämm att dom komer så långt under en dag?
sj brukar vi i min spelgrupp oftast slå för marsch o sen typ slå på tabellen (ifall d e över ashaslätten) ifall dom stöter ihop med något...lr ifall vi e lata så kollar vi hur lång en dags marsch e, och bestämmer sedan att dom har kommit så långt. (fast slåt alltid på tabellen o ser ifall dom stöter ihop med något :gremsmile: )

Jaggernaut

Hero
Jag brukar kolla hur långa de olika dagsmarscherna är och låter rollpersonerna komma ungefär så långt som den sträckan den typ av marsch som passar bäst ger. Men jag försöker att låta bli att snabbspola resor för mycket. Jag vill att det ska kännas att man rest långt då man har gjort det.

Det kan vara en idé att spana in den här tråden, der ges en del förslag att tänka på då rollpersonerna reser.

/Jaggernaut - försöker att glömma verkligheten.

GoblinGurra

Swordsman
Berättar att de rest si och så långt under dagen och om det händer någonting så tar vi det när det händer.

Carnin

Veteran
Jag gör för det mesta på det här sättet också. Nu på senare tid har jag dock försökt att ingående beskriva landskapet som rollpersonerna färdas i samt viktiga skillnader i klimatet ju längre norrut eller söderut de kommer.

Möten och andra händelser under resan slår jag oftast inte fram, jag hittar på dessa helt själv. Ändringar i väder försöker jag också beskriva. Min kampanj är dock för det mesta förlagd till havsnära trakter vilket har gjort att skepp oftast används som transportmedel. På däck brukar jag oftast se till att det arrangeras tävlingar i exempelvis bågskytte eller fiske för att ytterligare pigga upp resorna.

/Carnin - försöker att behärska miljöbeskrivandets konst