Minns inte exakt men i stora drag:
- Grundegenskaperna reduceras till bara power, finesse och resistance.
- Inga färdighter andvänds utan istället kör man med de sju synderna.
- I en situation där ingen synd spelar in lyckas man automatiskt, annars slår man grundegenskap + synd.
- Man har en främsta synd och en svaghet som är en av de sju dygderna. Exakt vad man gjorde med dem minns jag inte just nu.
- Discipliner används men många är förändrade.
- Troligen mer som jag inte minns.
Förutom rena systemgrejer är det text om hur spelet ska fokusera på temat (synd), att det är fint att slå tärning och att spelarna ska bestämma nästan lika mycket som spelledaren. (Tror inte det hela utvecklas helt till spelledarlöst utan mest lite sånt snack i allmänhet.)
Ska kolla igenom den igen när jag kommer hem så jag inte minns något viktigt fel. Hur bra jag tycker boken är vet du ju redan, så det ska jag inte härja mer om. (Ja, det var jag som skrev recensionen, om du menar den i Fenix.)