Remakes som borde göras

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,993
Jag finner att jag blir helt ointresserad av att se den (eller distraherad när jag försöker fatta hur de tänkte) p.g.a. den överdrivna användningen av gråfilter och praktiska avsaknaden av varma färger på folk som har råd till sådant.
1666173866462.png
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
816
Location
Umeå
Jo, jag vet att han säger det i förbigående. Men det är ju lite lustigt med tanke på vilket extremt spansktklingade namn han stoltserar med. :)
Egentligen inte. Bara det senaste aliaset. Högländaren kallar sig ju också för Russell Nash och låtsas vara amerikan senare i filmen.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
"Juan Sánchez-Villalobos Ramírez is a fictional character in the Highlander franchise, which covers multiple timelines. Born under the name Tak-Ne, he is generally depicted as an Egyptian swordsman."

Highlander 2 gave the character an alternate origin as a sorcerer from the planet Zeist who becomes immortal when exiled to Earth, while the director's cut of the same film said he was still an immortal native to Earth but one born during a lost age of advanced technology that existed before recorded history."

 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Egyptisk eller spansk oavsett vilket är det oerhört lustigt när en egyptier som identifierar som spansk med skottsk brytning frågar en fransk -amerikansk skådespelare som gestaltar en skotte tell me about your Scottish ways 🤣🤣
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,291
Location
Kullavik
Generellt sett de flesta av Stephen King´s skräckfilmatiseringar eftersom jag upplever att det alltid börjar intressant, men slutar i antiklimax...

I övrigt så tycker jag bra original skall värnas då de sällan (aldrig?) blir bättre som remakes, och dåliga original sällan (aldrig?) är värda besväret.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,900
Location
Ludvika
Ooo! Jag vill see en remake av Neverwhere! I form av just en serie, inte långfilm! Gjord av nån som är beredd att ta sig lite friheter och uppdatera den till modern tid. Jäklar vad kul grejer jag tror mans kulle kunna göra med den!

Effekten av att falla genom sprickorna skulle bli ännu mycket tydligare med vårt moderna beroende av teknologi för allting. När man till och med behöver en smartphone för att titta på en busstidtabell. Och med lite rapparare, modernare dialog.

Tror det skulle kunna slå bra idag.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,090
Location
Stockholm
En del av mig skulle vilja se någon tackla Cormans Poe "tolkningar" men jag är orolig att det bara skulle innebära att man missade det som gör filmerna bra.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,442
Location
Helsingborg
Lite nekromanti, men jag är svag för den här filmen. Mycket för att jag ser så mycket potential i den.

Johnny Mnemonic. Blanda in lite Neuromancer, fixa till internet-scenerna, ha en bättre huvudrollsinnehavare, låt datan som Johnny fraktar i sitt huvud vara AI:n, ändra namn från Jane till Molly Millsion fixa till den tredje akten (kanske ta den direkt från novellen) och mer än så behöver man inte ändra.
 
Top