Release-event för CY_BORG på Alphaspel i Stockholm

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,832
Location
Stockholm
På fredag ordnar Alphaspel och Stockholm Kartell ett litet evenemang för att fira släppet av CY_BORG – ett cyberpunkrollspel med fler färger än alla andra cyberpunkrollspel. Framvärkt av inga andra än våra egna @chrull och @pappa .

(Tyvärr har ingen av oss tänkt på att posta om det här tidigare, så nu bidde det lite kort varsel. Vi är lite korkade på det viset, okej?)


För den som vägrar FB: Fredag 25 november 2022 från kl. 18, på Alphaspel i Örnsberg.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Alphaspel hade dekorerat med nördar igår:

IMG_3703.jpg
Christian Sahlén och Johan Nohr.

Viktiga insikter från Cy Borg är att det var delvis inspirerat av föräldraledighet, och att det (till skillnad från Mörk Borg) även speltestats.

Roligt att lyssna (och säga hej)!
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
Viktiga insikter från Cy Borg är att det var delvis inspirerat av föräldraledighet, och att det (till skillnad från Mörk Borg) även speltestats.

Roligt att lyssna (och säga hej)!
Kul att ses!
Men MB speltestades faktiskt, av mig och en grupp kartellister. Vårt absolut viktigaste bidrag till speltestet var att rubriken på sida 33 fick ett litet litet tillägg.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
743
Tycker det var ganska trist. Alldeles för lite autofire. ("Critizises everything" var mitt karaktärsdrag, bara för att förtydliga att detta är ett försök till internskämt.)
Innan jag läst klart fick jag en klump i magen. Jag hade roligt, fick användning för många idéer som legat och malt i bakhuvudet.

/spelledaren som drack mer öl än planerat, eftersom evenemangssällskapet fick feber och ställde in i sista i minuten och jag kompenserade.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Innan jag läst klart fick jag en klump i magen. Jag hade roligt, fick användning för många idéer som legat och malt i bakhuvudet.

/spelledaren som drack mer öl än planerat, eftersom evenemangssällskapet fick feber och ställde in i sista i minuten och jag kompenserade.
Kameramannen var briljant!
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
743
Kameramannen var briljant!
Tack! Jag provade att lägga beskrivningen i en AI-generator, och resultatet blev så mycket obehagligare än vad jag från början föreställde mig

Edit: jag minns inte vem av er som lyfte frågan om att köpa ”dåligt knark” men det var enormt uppskattat från min sida.
 

Attachments

Last edited:
Top