Måns said:Vad tror ni, kan det funka?
Marco Behrmann said:Måns said:Vad tror ni, kan det funka?
Svaret är "ja" eller "nej". Det är en lösryckt mekanism utan kontext. Har du en kontext att bolla mekanismen mot?
RasmusL said:Jag tycker att det ser bra ut. Relationerna är och ger agendor och är aktiva. "Hjälp med" grejen riskerar kanske att bli passiv eller reaktiv om det blir en agenda typ "bevara" men det bör gå att reglera genom uppmaningar kring hur relationerna konstrueras.
sodapop said:Det låter som ett spännande koncept men jag tror att det skulle kännas påtvingat många gånger - framför allt det första påståendet.
Måns said:RasmusL said:Jag tycker att det ser bra ut. Relationerna är och ger agendor och är aktiva. "Hjälp med" grejen riskerar kanske att bli passiv eller reaktiv om det blir en agenda typ "bevara" men det bör gå att reglera genom uppmaningar kring hur relationerna konstrueras.
Ja, med "hjälp med" menar jag egentligen "hjälp med att lösa".
RasmusL said:Jag ser "påtvingat" som något positivt. Det ger en riktning och fokuserar spelet på vad det ska handla om -> Drama.