Nekromanti Regelfundering: Raser

AEjag

Veteran
Joined
28 Jul 2017
Messages
4
Har tidigare bara haft regelboken 2.0 men har nu införskaffat 3.0 också och har lite undringar. Ska även alver, dvärgar och halvlingar välja 5 förmågor utöver sina specialförmågor precis som människor eller ska de som tidigare endast välja 4 till? Jag har kanske bara missat någonting men har i alla fall inte sett något som skiljer antalet "valfria" förmågor mellan raserna i 3.0. Och så en fråga till alla spelare, är det någon av er som har skapat fler spelbara raser? Vore i så fall kul att få ta del av dessa :)
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
AEjag;n253348 said:
Har tidigare bara haft regelboken 2.0 men har nu införskaffat 3.0 också och har lite undringar. Ska även alver, dvärgar och halvlingar välja 5 förmågor utöver sina specialförmågor precis som människor eller ska de som tidigare endast välja 4 till?
Det här är sett ämne där jag vacklar vad som gäller som officiell version.

4 för att folk ska välja att spela människor och att de andra folkslagen inte ska bli för bra. Balans.

5 för att de andra folkslagen ändå har nackdelar så det räcker. Balans.

Äsch, idag är jag generös, kör på 5!
 

AEjag

Veteran
Joined
28 Jul 2017
Messages
4
Arfert;n253407 said:
Det här är sett ämne där jag vacklar vad som gäller som officiell version.

4 för att folk ska välja att spela människor och att de andra folkslagen inte ska bli för bra. Balans.

5 för att de andra folkslagen ändå har nackdelar så det räcker. Balans.

Äsch, idag är jag generös, kör på 5!
Tack så mycket för svaret! Då vet jag hur du tänker:) Hehe, ja 5 låter bra:wink:
 
Top