Nekromanti Regelboken i PDF?

holmstrom

Veteran
Joined
18 Mar 2015
Messages
70
Hej,

Då och då känner jag ett mycket stort behov av att skriva ut kopior av tex listan med förmågor eller liknande för att kunna referera under ett spelmöte. Finns det någon möjlighet att få tag på boken i PDF-form för den typen av grejer? Eller är Järnringen oroliga över piratkopiering/spridning? Mina spelare kommer inte köpa grundboken och tror det gäller de flesta.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Jag hade också gärna sett grundboken i pdf-format. Nu har faktiskt alla spelare i min grupp köpt boken men jag finner konstant tillfällen då jag velat kolla upp någonting och inte har boken med mig. Har blivit mer eller mindre van vid att ha pdfer av mina rollspel ständigt tillgängliga.

Det är inte så att den kommande crowdfundingen skulle kunna inefatta pdf-version av grundboken?
 

Ydram

Warrior
Joined
23 Apr 2002
Messages
263
Location
Umeå
Jag skulle annars gärna se ett litet dokument "Rules-Light" så att alla spelare kan sitta med ett ex utan att man ska behöva skicka hela boken varje gång.
 

holmstrom

Veteran
Joined
18 Mar 2015
Messages
70
Det finns ju ett tabellhäfte där bland annat stridsregler/ordning finns, det pappret kan vara bra att skriva ut.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Från den ej färdiga crowdfundingsidan:

"$14USD
Sweden Exclusive #2
Med denna PERK får du den svenska grundboken som en nedladdningsbar PDF till ett något lägre pris än det som kommer att gälla i vår nätbutik i samband med den officiella lanseringen.
Estimated delivery: September 2015"

Så vi tycks ju definitivt få en pdf att köpa!

Eftersom det pratas om att crowdfundingen bland annat ska gå till vissa uppdateringar och översyner av reglerna inför den engelska översättningen så hade det ju varit fantastiskt om dessa uppdateringar, errata och liknande också kunde göras i den svenska pdf:en. Det hade nog ökat intresset för den och crowdfundingen i allmänhet. Även om jag personligen köper den oavsett.
 

holmstrom

Veteran
Joined
18 Mar 2015
Messages
70
Paal;n79823 said:
Från den ej färdiga crowdfundingsidan:

"$14USD
Sweden Exclusive #2
Med denna PERK får du den svenska grundboken som en nedladdningsbar PDF till ett något lägre pris än det som kommer att gälla i vår nätbutik i samband med den officiella lanseringen.
Estimated delivery: September 2015"

Så vi tycks ju definitivt få en pdf att köpa!

Eftersom det pratas om att crowdfundingen bland annat ska gå till vissa uppdateringar och översyner av reglerna inför den engelska översättningen så hade det ju varit fantastiskt om dessa uppdateringar, errata och liknande också kunde göras i den svenska pdf:en. Det hade nog ökat intresset för den och crowdfundingen i allmänhet. Även om jag personligen köper den oavsett.
Tack för infon, låter bra!
 

Lilja

Veteran
Joined
19 Feb 2014
Messages
146
Vi kommer att erbjuda en pdf-version av den svenska regelboken också, helt korrekt.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
@Lilja
Uppdaterad med errata och eventuella andra finslipningar?
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Borde ni inte skriva ut det (erratad och uppdaterad) tydligare på crowdfundingsidan. Det är väl ett betydande säljargument?
 
Top