Ravenloft men utan DnD och D20 ej heller DnD kloner , retrokloner av DnD eller osr?

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,933
Location
Ereb Altor
Jag älskar ravenloft mina ganska grova aversioner mot DnD och D20 är ingen hemlighet som jag dolt på forumet.

Jag undrar därför att hur kan jag få Ravenloft men utan DnD och svar som konvertera ravenloft till ett annat system undanbedes vänligt men bestämt då jag är för lat för det.

Jag kan själv komma på whfrp och sylvania borde funka

Kan tänka mig att savage worlds säkerligen har nått ravenloft plagiat

Vad finns det mer för ravenloftliknande kampanjsettings med regelsystem som inte är DnD och d20 som jag kan använda mig av .
Hmmm... Skulle brittisk old school funka? Finns ju några spel som ligger betydligt närmre WFRP 1st Ed som Warlock och... nått mer. Till det väljer du valfri Sylvania-modul från WFRP eller WFB. Tycker väl inte egentligen att någon är fantastisk. Men skelett och vampyrer funkar såklart alltid.

Vet inte om det är för mycket jobb men borde inte vara det.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Hmmm... Skulle brittisk old school funka? Finns ju några spel som ligger betydligt närmre WFRP 1st Ed som Warlock och... nått mer. Till det väljer du valfri Sylvania-modul från WFRP eller WFB. Tycker väl inte egentligen att någon är fantastisk. Men skelett och vampyrer funkar såklart alltid.

Vet inte om det är för mycket jobb men borde inte vara det.
Varför inte bara köra på sylvania + whfrp 1 eller 2 ist för att köra på Warlock som ligger "nära" whfrp 1 ?
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Tycker det verkar enklare och mer avskalat. Är man inte specifikt ute efter careers finns det betydligt bättre system.
Ok då är jag med , jag är ju lat så tänkte att kör jag med sylvania + whfrp reglerna så slipper jag göra konverteringar till ett annat regelsystem
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Det bästa hade varit om någon kunnat säga ta rollspel X som inte är DnD + settingmodul Y till rollspel X eller ta rollspel X och så spelar du i nationen z i grundsettingen till rollspel X så har du ravenloft .
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,933
Location
Ereb Altor
Ok då är jag med , jag är ju lat så tänkte att kör jag med sylvania + whfrp reglerna så slipper jag göra konverteringar till ett annat regelsystem
Det jag menade också var att Sylvania inte specifikt är implementerat i reglerna. Samt att det inte finns så mycket att konvertera då det mesta om Sylvania är fluff.

Men visst, Nights Dark Master och WFRP2 är ju från samma spellinje.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Men visst, Nights Dark Master och WFRP2 är ju från samma spellinje.
Jag hade gått på den linjen, med reservationen att jag inte har så bra koll på det specifika i Ravenloft. Nights Dark Masters säljs som pdf av C7 (liksom alla andra moduler till 2nd, men regelboken är allt som behövs). Den har många uppslag för äventyr men dock inget färdigt.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,399
Inte särskilt hjälpfullt inlägg, men kan inte undvika att nämna det utmärkta Solomon Kane av Olivier Legrande. Avskalat BoL-liknande system bland mörka kopparstick... Tyvärr (?) på franska

 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,060
Location
Stockholm
Om något så säger den här tråden att någon borde göra ett gotiskt/Universal Horror/Hammer Horror fantasy spel på svenska.
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
953
Om något så säger den här tråden att någon borde göra ett gotiskt/Universal Horror/Hammer Horror fantasy spel på svenska.
Nattens Varelser finns ju. Och åtminstone gamla Chock som sagt...
 

Mekanurg

You can add up the parts; you won’t have the sum
Joined
17 May 2000
Messages
7,858
Location
Port Kad, The Rim
Om något så säger den här tråden att någon borde göra ett gotiskt/Universal Horror/Hammer Horror fantasy spel på svenska.
Elosos Chock Åter från graven supportar Hammer Horror. Äventyrarna är vanliga människor och det finns många "gotiska/Hammer"-väsen, såsom vampyr, varulv och mumie.
 
Last edited:
Top