Rapporter från GothCon

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,327
Location
Kullavik
En rolig sak var att konventet hade besök ifrån flera utländska konvent.
De verkade alla väldigt nyfikna på indierummet och vårt koncept.
Flera av dem pratade om hur de ville skapa något liknande på sina egna konvent.
Så det verkar finnas risk att vårt koncept kommer sprida sig utomlands.
Vi är ett hjärnvirus som en dag kommer ta över hela hobbyn.
Ja, RopeCon och Dreieichcon har något slags vänskapsband till GothCon så vet att representanter från båda var på plats. Superkul om de tar inspiration från indierummet.
 

Oreh

Warrior
Joined
21 Mar 2005
Messages
222
Location
Lindome (Göteborg)
Kort konventsrapport.

Torsdag: Åt middag på Meet the Greek med @Ape of Wrath . Besökte puben och surrade med blandat folk.

Fredag: Spelade Western med @Bifur samt icke-forumiterna Patric, Marco och Otto. Gick en vända i butikerna. Köpte ett par småsaker av kartellen. Besökte Fenix Awards prisutdelningen. Åt pizza på Gaubi med @Ape of Wrath , @Bifur , @DeBracy och FSF-INK.

Lördag: Spelade Dungeon Crawl Classics med @Ape of Wrath , @DeBracy och två nya bekantskaper. Gick en vända i butikerna. Åt schnitzel och efterrätt på Tintin med @DeBracy . Spelade Zombie Cinema med @Ape of Wrath och @DeBracy .

Söndag: Spelade De fördömda med @Ape of Wrath och @ROAR master Emil . Gick en avslutande vända i butikerna.

Summa summarum ett riktigt kul konvent. En bra blandning av spel och häng. Exakta kul att De fördömda fick pris i Fenix Awards.
Jo, jag finns här men är inte så aktiv kanske :p / Otto
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Om jag kommer ihåg. En bit av mig tycker det kunde vara lite kul att fixa WRNU-namnlappar med ens nick, väldans praktiskt på puben.
Jag har ryggen på min konventsväst som profilbild. Och framsidan av den västen har en namnskylt med mitt användarnamn.

Det hjälper förvånansvärt lite.

(Men en GothCon-besökare fick mig som vänförslag på FB när han satt bakom mig i Poddrummet. Jag har samma profilbild där, så det var lätt för honom att lista ut vem jag var. Ja, det hjälpte förstås också att vi faktiskt träffats en gång tidigare.)
 
Top