Konvent Rapport från Dragonmeet

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
I helgen som var besökte jag, @chrull, @kloptok och @pappa Dragonmeet i London – ett intensivt endagarskonvent för vuxna.

Vi anlände dagen innan och begav oss till konventslokalen för att träffa Matt och Dave från Effekt Podcast för att få våra utställararmband. De var där för att bemanna Fria Ligans bås.

I konventets bar träffade vi även på Chris Bisette (Loot the Room), Matt Sanders (SoulMuppet publishing) och Andre Novoa (Games Omnivorous) som hängde med oss ut på middag och bärs. Efter att ha misslyckats med att spela in en podcast på ölstället drog vi tillbaka till konventslokalen, fick med oss Chris McDowall (Bastionland press) och Zach Cox (SoulMuppet publishing) – och lyckades faktiskt spela in ett avsnitt av Kartellian Clamor i ett avsides rum.

På själva konventsdagen knölade vi in våra grejer i Ligans bås och började vandra runt i utställningshallarna. Jag hejade på Paolo Greco (The Book of Gaub) och Eryk (Peregrine Coast press) och småpratade lite med Eric Nieudan (The Merry Mushmen) om Knock! och deras kommande Kickstarter av andra utgåvan av Kobayashis Black Sword Hack.

Jag fick även en pratstund med den trevlige Gary Chalk när han signerade min Ensamma Vargen 1-bok jag tagit med mig för ändamålet.

ensamma_vargen_liten.jpg

Sen bidde det lunch som tog tusen år att få in, så det var knappt vi hann tillbaka till mina Kartell-kollegors signeringsstund. De signerade Mörk Borg, Cy_Borg och Death in Space som rockstjärnor. Jag tittade på och tog bilder.

kartellen_liten.jpg

Sen köpte jag eller fick grejer:

stuff_liten.jpg

När konventet stängde drog vi med oss Chris B, Andre, Luke Gearing (Acid Death Fantasy, Gradient Descent, m.m.) och Leo Hunt (Vaults of Vaarn) ut på middag och öl. Men först försäkrade vi Matt och Dave som packade ihop Ligan-båset att vi skulle ses på efterkonventsståhej på en pub i närheten. (Det gjorde vi inte. Se nedan.)

Efter koreanskt käk och en hejarns massa öl på ett craft beer-ställe släntrade vi till sist till the Duke of Cornwall för att träffa andra utställare. Men se där var det tomt sånär som på en massa vanligt folk som såg på sport och brölade. Vi antog att alla redan dragit och gjorde därför detsamma (efter en öl till).

Dagen därpå träffade vi Matt S och Zach när vi käkade frukost. Vi bad om ursäkt för att vi missat efterfesten och fick då reda på att vi gått till fel pub. Efterhänget hade varit på the Duke of Hammersmith.

Ja ja. Vad är väl en bal på slottet?

I korthet: ett mycket trevligt, om än kort, konvent med massor av trevliga nördar.

7/5, would go again!
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,297
Location
Göteborg, Lindome
Ååh, Dragonmeet. Det är väl bara till namnet samma konvent som jag besökte flera gånger på 80-talet. Tror att de höll till i Reading på den tiden.
 
Top