Ranka alla Space Marine ordenskapitel

God45

#PrayersForBahakan
Så jag har hittat den här bilden som någon gjort där de har alla canon Space Marine ordenskapitel som har officiella färger och symboler. Det finns fler som nämns eller har namn men inte har bilder.

Och det gav mig idéen till den här tråden där jag går igenom allihopa och recenserar dem! Nu, jag vet inte om jag orkar igenom allihop så om den här tråden slutar två ordenskapitel in? Då händer det.

Men här är planen. Jag kommer att läsa på om varje ordenskapitel. Jag kommer läsa MINST en primär källa om dem om jag inte redan gjort det. Nämns ordenskapitlet kort i en roman kommer jag läsa biten de är med i. Men är ett ordenskapitel med i en hel roman kommer jag läsa hela den romanen. EN ROMAN PER ORDENSKAPITEL. Om jag ska läsa allting med Ultramarines kommer ni behöva sätta mig på den gyllene tronen efteråt. Är ett ordenskapitel missat och inte med på den här bilden kommer jag inte ta dem också utan jag håller mig till bilden.

Okej? Då kör vi!

Absolvers
Gimmick: De är otrevligare än andra Space Marines. De älskar att svära eder.

Färger: Röda och vita på ett sätt som tyvärr får dem att se ut som ambulanser.

Symbol: En röd bägare märkt med kejsarörnen mot en röd bakgrund. Det är som om Röda korset använde den heliga graalen istället för korset.

Absolvers är Space Marine kapitlet skapat för Wrath & Glory rollspelet! Detta gör deras bakgrund lite märklig för när de först presenterades hade de nästan ingen bakgrund alls och man kunde ge dem vilka specialregler som helst från legion-kapitlen. Deras jobb var att vara Space Marinesen man stöter på i Gilead (är tyvärr inte en referens till Atwood boken) systemet där rollspelet utspelar sig. Det var toppen, ett blankt blad med en look så man kan visa spelarna bilder men resten kan man göra vad man själv vill med.

Men sedan kunde de inte hålla sig! Så de släppte en bok med en bakgrund till dem. De är hemliga Blood Angels som inte hanterar den svarta vreden eller har ett dödskompani utan bara låser in dem i ett hemligt fängelse. De har också en bok med alla sina eder och att uppfylla eder är viktigast.

Jag måste tyvärr ha med den nya under medel backstoryn i bedömningen. Så betyg:

C

Accipiters
Gimmick: De finns!

Färger: Isbergsblått och svart med detaljer i vitt, rött och gult. Det är för många färger egentligen men det ser bra ut!

Symbol: En vit sparvhök mot en blå bakgrund.

Sparvhökarna är ett bättre namn på svenska än engelska men det är inte dåligt. Det finns inte mycket mer att säga eftersom de bara nämns i en bok som existerande. De är grundade sent och de har inget känt legionskapitel (men kom igen de har en fågel så de är Ravenguard).

C

Adulators
Gimmick: De är fantasilösa men effektiva och lojala till kyrkan.

Färger: Blått med vita detaljer och olikfärgade hjälmar beroende på deras undergrupp. Det ser snyggt ut!

Symbol: En vit dödskalle med en röd järngloria på den mot en blå bakgrund. Det ser inte dåligt ut men det är väldigt generiskt Kejsardömet.

Smickrarna? Det är ett dåligt namn. Det kan användas i en religiös betydelse så det är väl mest för att styrka deras koppling till kyrkan. Men det låter lite för mycket som ”Adulterers” för mig.

Jag var tvungen att läsa ett par kapitel ur en Space Wolf roman för den här recensionen! Sakerna jag är beredd att göra för er! Adulators är nördarna som slutar skydda en planet pga resursbrister 5 minuter innan Chaosgudarna skickat in en flotta. Sedan pratar Sisters of Battle om hur tråkiga och effektiva de är, till skillnad från Space Wolvesen som är heta, farliga bad boys med enorma kukar. Det är som början på en porrfilm där Adulatorsen kommer sitta i cuck stolen.

D

Okej, så vi har nått den första konstigheten på listan. Det finns två olika ordenskapitel som heter Angel Guard! Min förklaring till detta är att de första av dem, som jag kommer beskriva i den här posten, inte egentligen är canon! De är nämligen resultatet av en tävling i White Dwarf och är publicerade i nummer 304 (och har noll info skriven om dem förrän de visas igen i en best of bok). Men de är på bilden och de ser coola ut, så jag kommer att täcka dem! De är förresten gjorda av Tapio Miettien som vann tävlingen.

Angel Guard (1)
Gimmick: De slår ut fordon eller skadar fiender som de sedan överger att dö sakta. Sabotage.

Färger: Svarta och vita. Officerare har skulpterade änglavingar på sina rustningar. Det ser RIKTIGT coolt ut.

Symbol: Stiliserade änglavingar där den ena är svart och den andra vit.

Jag bara gillar att deras namn låter så heroiskt som möjligt, de har änglavingar på sina extra riddareaktiga rustningar (för deras legionkapitel är Dark Angels)… Och sedan är de nesliga krigsbrottslingar! Det är sådant jag vill ha från 40k!

B

Angel Guard (2)
Gimmick: De finns!

Färger: Olivgröna

Symbol: Ett par breda änglavingar mot en grön bakgrund med gyllene kant. På änglavingarna finns en röd sköld och på den finns en diamant.

Om det inte finns mer än namn, färg och symbol så kan den färgen inte bara vara olivgrönt!

D

Back