Nekromanti Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jaha, vem är jag då... Jag har passerat de 40 och jobbar som mjukvaruutvecklare och coach på ett rätt stort svenskt företag. Jag började spela rollspel 1983 och har i tur och ordning avskytt för att sedan i mångt och mycket konverterat till friform, emo, indie och OSR. Det sista steget var enklare än de tidigare då det var tillbaka till rötterna för mig. Jag har också slutat avsky de flesta saker i rollspelsväg under resans gång också.

Jag spelar mycket sällan nu för tiden. Heltidsjobb och fem barn gör att fritid är en bristvara. När jag spelar så spelar jag gärna Solar system, friform, D&D, vår evighetskampanj i DoD82 och mest av allt vårt hemmabygge där vi spelar handelshusrepresentanter i en low/medium-fantasy-värld. Vi provspelar också de flesta nya småspel som vi kan lägga vantarna på.

Så varför är jag så djävla jobbig då? Well, enkelt uttryckt så tycker jag om väldigt många saker. Jag finner stort nöje i att sitta och fippla och manövrera gubbar i en omgång Dungeons and dragons. Jag finner väldigt stort nöje i att sitta och friforma relationsdramor. Jag gillar att spela undersökande scenarion och älskar plot twists. Jag gillar allt som genererar känslor eller en bra story. Jag tycker att strid är spännande. Jag bryr mig inte ett dugg om om historien handlar om mig eller min gubbe utan njuter lika mycket av när det handlar om någonting helt annat eller om någon annan. Jag njuter av att spela helt enkelt. Så enkelt uttryckt så är jag ganska ofta lätt emot de som är emot någonting.

I övrigt är jag för jämstäldhet och mot extremister i alla dess former.

Därför är jag jobbig.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Ram;n1900 said:
vår evighetskampanj i DoD82 .
Kan du inte berätta mer om den, typ allt möjligt
Ram said:
Hehe, gärna! Lite wall of text-varning.