Varulv [R2] Spionchefens hemlighet

Basenanji

Spökfurste
Spionchefen blickar ut över en regnig bakgata. Natten är mörk och osäkerheten gnager. Efter intensiva förhör visade det sig att Impetigo trots allt var en hederlig agent. Tusan!

Cigarettröken ringlar sig sakta mot taket från den överfyllda askkoppen. Måtte hans agenter hitta en förrädare snart!

@Impetigo får gärna skriva något gutturalt läte eller ladda upp en bild som harmonierar med spelets tematik, men inte avslöja något annat.

Deltagare
@Anthrox
@Big Mama
@Brynolf
@fjodorsenuba
@Hägerstrand
@Impetigo, utröstad, agent
@Octagonal
@RasmusL
@Sidd
@Sysp
@Sömnige Isaac
@Vimes

Den här rundan slutar onsdag 17/9 kl. 21.00.

Länk till röstverktyget: https://werewolf.florin.nu/86107

@Vimes vill du förklara varför du röstar på Anth eller ska jag försöka lägga pusslet själv utifrån vad som hände förra rundan? Du är en klipsk spelare, så antar att du har en baktanke med den tidiga rösten som bär extra vikt.

När Impe stod med sju röster i ett i princip ensamt drev var det rätt uppenbart att han var bybo, men likväl väljer @Vimes att rösta ut honom. Inte mycket att snacka om där liksom.

För övrigt svindåligt att ha jämna drev där (i motsats till vad Vimes skrev när han la Impes dödsstöt). Är Rasmus ulv var det uppenbart en ulvräddning (vi vet ju att med fyra ulvar kan de agera rätt kamikaze för att få in nattmorden med). Är Rasmus bybo så vet ulvarna om att han inte kan vara spionchefen.

Smart spelat där Vimes.

Nu känner jag mig bara som en medlöpare, men något skaver med hur du spelat Vimes. Jag kan inte sätta fingret på vad, men något är det.

Så tills jag blir lite klarar över vad som hänt och hur folk agerat kommer jag göra så här.

Röst: @Vimes

@Vimes vill du förklara varför du röstar på Anth eller ska jag försöka lägga pusslet själv utifrån vad som hände förra rundan? Du är en klipsk spelare, så antar att du har en baktanke med den tidiga rösten som bär extra vikt.

Tanken är att Anthrox är ulv.

Tanken är att Anthrox är ulv.
Tack för det uppenbara svaret. Du hjälper ju inte riktigt dig själv i det här läget heller. Samtidigt har du en poäng, vilket jag kommer vidhålla, när du säger att vi ska vara sparsamma med information. Jag kan inte fälla dig på den punkten.

För övrigt svindåligt att ha jämna drev där (i motsats till vad Vimes skrev när han la Impes dödsstöt). Är Rasmus ulv var det uppenbart en ulvräddning (vi vet ju att med fyra ulvar kan de agera rätt kamikaze för att få in nattmorden med). Är Rasmus bybo så vet ulvarna om att han inte kan vara spionchefen.

Smart spelat där Vimes.

Logiken är inte glasklar här. Vill ulvarna rädda ulvar eller vill ulvarna kamikaza?

Och angående det sista: röster går ju - obviously - att flytta.

Jaha, då tar vi natt där, gott folk. Det hade förstås varit bättre om vi röstat ut en ulv än en bybo, men felet är framför allt Impetigos ändå. Hur som helst har vi dolt spionchefen framgångsrikt tror jag.

Octagonal får gärna börja spela lite tycker jag.

Och kom ihåg att shitposting är det nya metat.

Och att Herr Kantarell inte kan sova om nätterna den stackarn.

Sen en sista grej som jag kom på: Jag är inte ulv. Det har jag dels outat, och dels visat med LOGIK och FAKTA. Så något för er som röstar på mig att tänka på helt enkelt.

Jaha då tackar vi @Impetigo för frejdigt spel.
Skämt å sido så kan det ju vara nåt stress eller skit som dykt upp i livet så vi får hoppas på nya tag nästa gång😇

Lurigt för oss i byn med spelare som lågflyger men att rösta ut en spelare som inte deltar alls kändes…off…det liksom blir mest i min hjärna att vi kan strunta i spel om ulvar tar till den taktiken. Mer ulvalurigt att fegflyga med minimalt spel såsom @RasmusL och @Octagonal gjorde i R1.

Vi måste förstås räkna med minst en ulv bland de 4: @Octagonal @Sysp @Big Mama @Vimes
Helst skulle jag vilja ha färg på Rasmus för att kunna dra för höga växlar.
Vimes sista röstflytt sved ju när vi ser resultatet på Impe.
Octas spel har varit ULV.

Och en ulv utanför Rasmus-drevet bland: @Brynolf @Hägerstrand @RasmusL
Rasmus röst på Fjodde stack ut som en ickeröst.
Brynolf och Hägern försökte kicka igång drev på Vimes.
Dessa båda var överlag väldigt chilla.
Framförallt Brynolf tycker jag mig sakna den här vanligtvisa giftigheten skarpheten som denne kan ha, kändes mer lågflygande nu.

Sen så om Rasmus visar sig vara grön så har vi förstås en ulv i det drevet👍

Röst: @Octagonal

Kan det ha hänt Impe något, han är ju fösvunnen. Någon som kan kolla privat?

Bra fångat. Vi har hört av oss förut till försvunna spelare. Jag tror inte jag har några kontaktuppgifter utanför WRNU, men om någon har det så är det givet att kolla läget.

Back