Nekromanti R.a Salvatores

Utopi

Warrior
Joined
30 Nov 2000
Messages
233
Location
Uppsala
Denna mans böcker om Dungeons and Dragon är mkt mkt läsvärda. Inte bara är dom stämmnings uppbyggande om man är en spelar, utan också väldigt fascinerande. Jag trodde faktiskt inte att dom skulle vara så bra.. ibland är det lite för mkt hjältism(kan man säga så). Läs detta och må bra. Ni som har läst, skriv gärna vad ni tycker.. positivt och negativt.

Mvh peter

"A true friend stabs you in the back"- Oscar Wilde
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Med risk för att sticka ut hakan en aning så är det enligt mitt förmenande den enda adodlitteratur värd mer än pappret den är trykt på. Den första triologin är jättebra, resten ok. Men man märker stundtals att Salvatore är en författare som skriver på beställning, vissa situationer känns för krystade, men fungerar däremot förvånande (!) bra som promotion för adod...

[color:green] //Dream </font color=green>
-------
<A HREF="http://www.offplanet.net/dreaming" target="_new">http://www.offplanet.net/dreaming</A>
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Böckerna är helt klart mycket bra. Särskilt fight-scenerna, få andra författare lyckas att beskriva dessa riktigt bra och trovärdigt. Dock är den första trilogin inte riktigt av samma klass som de senare böckerna, särsklit Legacy-serien; som var alldeles lysande.
- Jaraxle, behöver man säga mer -

"When the DM laughs it is already to late"
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Oj, varning inflammerad debatt på g...

...den här debatten kan bli lika inflammerad som sin sin förgångare på D&D-forumet.

Weeha!
 

Erik_UBBT

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
61
Location
Partille
I vilken ordning bör böckerna läsas?
Jag fick böckerna Homeland, Sojourn och Exile i julas av en släkting. De tycks utgöra en trilogi. Bör man ha läst andra Salvatore-böcker innan, blir därför min fråga.
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Nja i och för sig kan du läsa dessa först. Eftersom de ändock handlar om tiden före de andra böckerna. Sedan kan du läsa trilogin the halflings gem (eller vad den kallas), följt av legacy serien. Men det spelar ingen större roll i vilken ordning de läses. Huvudsaken är att böckerna inom en serie läses i rätt inbördes ordning.

"When the DM laughs it is already to late"
 
Top