unfair said:Jag är inte alltför insatt i detta området själv men vad är det för fel på en ipad?
unfair said:Jag vet lite folk som använder de i rollspel och de anser att det fungerar lysande.
Dessutom så skulle jag starkt avråda dig från att köpa något så märkeslöst bara för att spara 100-200 (du sa att du hittade motsvarande på prisjakt).
unfair said:Sedan så kanske en läsplatta som inte är en komplett dator kan räcka? en sådan där med e-ink, typ Kindle.
krank said:Helst skulle jag vilja ha en Linuxbaserad sak med bra batteritid, men det lär jag få titta mig i stjärnorna efter.
unfair said:Gör som vi andra, håll dig till laptoppen, den är den mest välutvecklade och öppna för tillfället.
unfair said:Men frågan är väll: Är det värt det att ta en med mer valmöjligheter och helt öppen om du bara ska läsa pdf och serier på den?
Kanske räcker med en som klarar det nödvändiga
unfair said:, en fullt linuxbaserad kommer nog med tiden, köp en som gör sitt nu och kolla på en ny om några år, då har du ju även mer erfarenhet av vad du behöver och använder också.
krank said:Does not compute. Jag kan inte tänka så... =)unfair said:Men frågan är väll: Är det värt det att ta en med mer valmöjligheter och helt öppen om du bara ska läsa pdf och serier på den?
Kanske räcker med en som klarar det nödvändiga
unfair said:Låt mig omformulera mig.
Är det värt att Betala för funktioner som du i nuläget inte tror dig ha användning för, eller som du inte planerat använda. Varför ska du lägga ut extra pengar (säg inte att du inte skulle betala 300 extra om den hade möjlighet för dig att göra eget till) för en till vilket du kan göra eget om allt du planerar är det som du nämnt, visst kan nya behov/idéer uppstå senare men då kanske du skulle sparat de där 300 för att ha när du ska byta upp dig, då teknik åldras snabbt.
Jag menar att det kan vara onödigt att betala för något som du kanske inte har allt för stor nytta av förens det är för sent, vilket det sannolikt kan vara då du värkar ganska klar på vad du ska göra med den.