Nekromanti Rädda Buffy, död eller levande(*spoiler*)

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
För en tid sedan flippade jag av en slump över till en dansk kanal och bevittnade där hur den goda Buffy nesligt avled. Min fråga är nu, är detta slutet för serien eller kommer hon mirakulöst att återuppstå nästa säsong? Eftersom jag inte är ett särskilt stort Buffy-fan(eller ens ett särskilt litet) så lär jag väl inte gråta blod om hon nu äntligen har dött, men jag hade nog förväntat mig en något pampigare avslutning,
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Du kan kolla in länken här.

Mer än så här vet jag inte, jag har inte sett mer än 2-3 avsnitt av serien.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Det ante mig att de inte skulle bli av med henne så enkelt. För mycket pengar inblandade.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jo, på något sätt lyckas de få tillbaka Buffy för en sjätte säsong (jag vet hur, men vill inte spoila), som nyligen (för ungefär en månad sedan) avslutats i USA. Just nu håller de på att förbereda för en sjunde, som eventuellt kan bli den sista - praxis är nämligen att man skriver optionskontrakt för sju år när en serie startar, så efter det sjunde året får Mutant Enemy omförhandla kontrakten med skådisarna. Frk. Geller verkar inte vara så värst pigg på en åttonde säsong, vilket ju skulle medföra vissa problem - fast enligt en artikel jag läste på scifi-wire idag så verkade en av seriens huvudproducenter, Marti Noxon, rätt positiv till en säsong 8, så vem vet?

En populär teori på nätet är att om Buffy lämnar serien så kommer Dawn att ta över dräparrollen, men det är ingenting som på något sätt är hugget i sten.

Ja just det förresten: Buffys död i slutet av säsong 5 kallar *inte* en ny Dräpare. Buffy har nämligen redan dött en gång (hjärtstillestånd i sista avsnittet i säsong 1, räddad av Xanders hjärt/lungräddningsteknik), och då fördes det "officiella" Dräparskapet över till någon annan. När denna andra person sedan dog överfördes det officiella dräparskapet till en tredje person, och inte förrän denna person dött kommer det någon ny Dräpare. Ur den synvinkeln är Buffy mest en "restprodukt".
 
Top