Nekromanti Puerto Rico

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Någon annan som har spelat detta trevliga spel och har några taktiktips att dela med sig av? Själv hade jag stört framgång när jag satsade på massiv majsodling och egen hamn.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Jo, visst har jag spelat Puerto Rico. Dock inte så mycket så att jag har stenkoll på vilken taktik som är bäst, tyckte dock det verkade tråkigt att ett inlägg om ett så bra spel skulle stå obesvarat. En annnan taktik som jag tycker kan funka är att gå in stenhårt på pengar (Large market, small market, office, och kaffe eller kakao) för att kunna avsluta med till och med två eller nån gång tre stora byggnader fast ska jag vara helt ärlig så tror jag det allra bästa är att inte gå in stenhårt på en grej utan vara flexibel just för att ens utfall beror så mycket på vad de andra gör om man spelar för "uppenbart" så flexibilitet är nog mitt honnörsord än så länge. (Tycker dock att en stor del av charmen ligger i att själv utforska olika taktiker och vill absolut inte ha dem serverade men kan ändå som sagt inte låta bli att diskutera :)

Hoppas du blev något klokare?
 
Top