Nekromanti Publicera eget material med innehåll från boken

Erebus

Veteran
Joined
7 Oct 2006
Messages
174
Tycker mig inte ha sett så mycket eget gjort material till Fantasy! här på forumet, så därav funderingen.

Om man skrivit egna saker till Fantasy! som innehåller en del av det som står i grundreglerna, är det då ok att publicera det här eller måste man ta bort sånt från grundreglerna först och hänvisa till dom i still med "för information se grundboken sida XX"?

Har skrivit lite egna regler, förmågor, osv som vi använder när vi spelar. Vet inte om intresse för sådant finns men tänkte jag kunde ev lägga upp materialet här, dock innehåller vissa delar en del från grundboken, tex magireglerna innehåller besvärjelserna från grundboken.

Är det ok att publicera allt är det inget problem, är det dock så att det måste skrivas om likt ovan är det en del extra jobb som känns meningslöst om det inte finns ett intresse av sådant (har ingen problem med att skriva om det ifall folk vill ta del, men vill folk inte det är det enbart jobb i onödan).
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Ja det är OK att plocka saker från grundboken, som att skriva av reger rakt av. Jag gör inte Fantasy! för att tjäna pengar, utan för att det ska spelas. Så att kopiera regeltexter vid behov är OK för mig.

Och jag är alltid intresserad av alternativa regler och annat, om de är bra lägger jag gärna ut dem som PDF att ladda ner på sagagames.com också.

Jag välkomnar sådana här initiativ. :) Kör på!
 
Top