Nekromanti Provspela nya Neotech på GothCon!

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Listen up, aibos och alla andra foos: Sveriges största spelkonvent, GothCon, kommer att erbjuda möjligheten att provspela den kommande versionen av Neotech (version 3). Arrangemanget presenteras så här:

“Hong Kong-borna behövde Evi - en superkändis att titta på medan de förtränger sina fuckade liv. Rex Malthiese behövde Evi som förkläde för att upprätthålla sitt ryktesindex i en positivt växande trend - och ChemCorp behövde något som kunde ta bort fokus från de evigt tjatiga miljökatatroferna. Gamle Tung i sin gasturbindrivna drakpermobil - han behövde en vacker jungfru för att upprätthålla sin ungdom. Evi var vacker, och jungfrudelen kan man alltid fixa. Koreanska stridspiloten Hyun behövde Evi för det sköna sexet - och för att lansera sin nästa actionsim. Yakuzan behövde Evi för att - nåja, låt oss kalla det lojalitet.
Men det var några som verkligen, verkligen inte behövde en Evi på halsen, och det var de inneboende i kub #3731, våning 67, Ming Estate, Kowloon Bay…“


Platserna är begränsade (det är en preview trots allt - vi kan inte lova att alla får spela!) och spelpassen är Fredag 10:e april 22.00-03.00 eller Lördag 11:e april 22.00-03.00. Det kommer förmodligen råda spelledarbrist, så alla som är sugna är välkomna att höra av sig till oss redan nu om att få spelleda arrangemanget. Som spelledare har du inte bara möjligheten att få komma in gratis på konventet, utan kommer även få ta del av en beta-version av regelsystemet och en introduktion till megastaden Hong Kong!

Sista föranmälningsdag för GothCon är 5:e mars, så vänta inte med att anmäla ditt lag! GothCon utspelas i Göteborg under påskhelgen 10-12:e april. Läs mer om Alla vill ha Evi på GothCons hemsida (www.gothcon.se). Spelledaranmälning kan ske antingen till oss eller direkt till GothCon, även efter sista föranmälningsdag.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det här låter najs !
Ska se om man kan våldgästa nån grupp som ska spela N3, om inte det funkar så får man väll helt enkelt sitta & snacka med er istället.
 

Jeeves

Veteran
Joined
4 Nov 2009
Messages
54
Location
Hässleholm
Re: Provspelat

Finns det ett nytt Neotech? Hmm visste inte det. Tror att jag har version ett. Verkar det nya mycket bättre?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Provspelat

"Finns det ett nytt Neotech? Hmm visste inte det. Tror att jag har version ett."

Har du det med illustrationer är det ettan. Har du det med photoshoppade fotografier är det tvåan.


Storuggla, simlissimo
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,421
Location
Maastricht
Re: Provspelat

Än så länge så finns Neotech och Neotech 2.
Neotech 3 är under produktion kan man säga.

Följ arbetet närmare här
 

Jeeves

Veteran
Joined
4 Nov 2009
Messages
54
Location
Hässleholm
Re: Provspelat

Arbetet tycks ha avstannat enligt hemsidan

Jaja, spelet har ju blivit lite akterseglat av Noir ändå, men jag gillade Neotechs setting också. Det var bara reglerna som var lite "meckiga".
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Provspelat

Noir är ju en helt annan miljö än Neotech, men jag håller med om att Noir akterseglat ganska många spel. Det är inte en hemlighet att NX, nästa version av Neotech, tagit inspiration av Noirs regler och filosofi. Man kan säga så här - i väntan på att Neotech blir klart, så skulle jag spela Neotech med Noir-regler :gremwink:

(och har faktiskt gjort så också, i en lyckad Bladerunner-aktig minikampanj)

Och ja, tyvärr har arbetet avstannat just nu på grund av tids och författarbrist. Motivationen finns dock kvar och många vill hjälpa till att göra klart spelet, så vi får hoppas på det bästa!
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: Provspelat

Man kan säga så här - i väntan på att Neotech blir klart, så skulle jag spela Neotech med Noir-regler wink
Fan också... :-(
Jag som såg fram emot NX.
 
Top